Atrium Carceri - Kapnobatai (2005)

Zweden
Electronic
Label: Cold Meat

1. Enclosed World Liberation (5:25)
  2. Behind the Curtain of Life (2:21)
  3. Impaled Butterfly (4:57)
  4. Maintenance Tunnels (4:34)
  5. Wrapped Cloth (3:14)
  6. A Stroll Through the Ancient City (5:41)
  7. Synaptic Transmission (4:50)
  8. Ruins of Desolation (4:02)
  9. Torn Citadel of the Autarch (2:50)
  10. Monolith of Dreams (6:38)
  11. Stained Pipes (7:06)
  12. Thermographic Components (5:44)
  13. The Corruptor (6:50)
  14. The Carnophage (4:23)
avatar van KampF
Mocht je ooit nog behoefte hebben aan dark ambient, dan is dit een goede plaat om mee te starten denk ik. Mocht je daarna nog verder durven, dan doe je er best aan om het label eens uit te checken.

Kapnobatai begint vrij 'grijzig' maar wordt daarna veel donkerder, mede dankzij de angstaanjagende samples die gebruikt worden (oa een bang kind, en dat soort ongein). Het is echter geen geschifte plaat zoals Doll Doll Doll van Venetian Snares, maar een hele variatie rijke plak duisternis.

Dikke 4,0

avatar van TJN
TJN
Dit vind ik een heerlijke donkere plaat. Hier kun je onderuit gezakt van genieten, geen herrie maar donker, dreigend. Ptahil, het album hierna vind ik eigenlijk nog beter maar die staat niet in de lijst.

avatar van wendyvortex
Behoort tot de betere releases van Cold Meat Industry. Mooie donkere sfeerplaat.

avatar van TJN
TJN
Stiekum is het 'gewoon' een meesterwerk.

yorgos.dalman
Derde en laatste album van Atrium Carceri uit zijn, wat ik maar noem, experimentele periode. Het beest is los op deze plaat. Mank, lomp, gewond en psychotisch baant dit monster zich een weg door 14 helse tracks.
Met het volgende album, Ptahil, zou het beest getemd worden, wat niet wil zeggen dat het daardoor ook minder gevaarlijk zou zijn – integendeel, Atrium Carceri’s muzikale inferno zal, wat mij betreft, dan pas echt losbarsten…