Schintaler - Golvend Heuvelland (1996)

Label: Marlstone

1. Sjottefies (3:45)
  2. Door Te Lege (2:46)
  3. Blief Neet Zitte (2:29)
  4. Limburgse Meid (2:35)
  5. Mergraote (4:44)
  6. Laote Veer Os Good Versjtoan (3:00)
  7. Veer Hobbe Zin Drin (3:18)
  8. Greumelevla (3:08)
  9. Ingel (4:51)
  10. De nach Is Neet Allein Om Te Sjlaope (3:01)
  11. Ongerwaeg in Limburg (2:45)
  12. 'Ne Hollender in Tirol (3:19)
  13. De Eierkaole Blues (2:54)
  14. Mien Limburgs Landj (4:50)
avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Oeh, foute hoes! We moeten eens een verkiezing doen van foute hoezen hier.

avatar van Halley23
Tjonge jonge, wie verzint zoiets....

avatar van Raymond S
1,5
Halley en Simon Smith hebben gelijk wat een foute hoes, wie verzint zoiets?
Om deze muziek in je collectie te hebben moet je een Limburger zijn - vooral woonachtig in of rond Schinnen -.
Deze muziek doet het goed bij bierfeesten, koude schotels en pre-carnavalsoptredens.
Deze studio-opnames klinken allemaal gald en gelikt. Jammer, enige vorm van spontaniteit is daardoor volledig weggemoffeld.
De jongens van de Schintaler hebben kwaliteiten, maar deze komen in de studio -helaas - te gelikt en kunstmatig over.
Toppertje: Limburgse Meid.
Haakt u in?

Ze stoppen er begin volgend jaar mee.
Ze hebben verschillende keren bij ons in het dorp op getreden; ik heb er totaal niks mee.

avatar van Guinness1980
Raymond S schreef:
Toppertje: Limburgse Meid.

Mergroate vind ik een beter/mooier nummer.