Nadja - Bliss Torn from Emptiness (2005)

Canada
Metal / Avant-Garde
Label: Fargone

1. Bliss Torn from Emptiness (48:56)
avatar van The Scientist
Dit is het eerste wat ik van Nadja hoor... en als de rest net zo goed is... dan staat me nog heel wat te wachten

... oude release.. oorspronkelijk een oplage van 60, nu gere-released op Profound Lore Records

avatar van KampF
WAT een DIJK van een plaat , ongelooflijk.
Ik begin maar direct met een 4,0

Echt een indrukwekkend 1e luisterbeurt, ik bleef zowaar tot aan het eind geboeid. Ik heb de re-release uit 2008 geluisterd.

lambf
Vorige hoes was..interigerender dan deze hoes eigenlijk

avatar van The Scientist
Mja.. dat is de hoes van de heruitgave. Maar dit is het origineel

jeko
Er zijn dagen dat je zomaar een heel goede band ontdekt, vandaag is zo'n dag.

jeko
Vanaf (bij de reissue) nummer 3 wordt zo tergend langzaam naar een climax toegewerkt, iets wat we kennen van veel post rock groepen, maar dit gaat nog eens een paar stappen verder en onopgemerkt zit je opeens weer in een muur van geluid echt prachtig.

reissue gekocht. Zal mij benieuwen

Sietse
eigenlijk nu na paar keer luisteren moet ik zeggen dat vooral nummer 1 me heel erg tegen valt. Wat ze daar doen met met name de drums is gewoon heel erg jammer.
Dit album is bij verre niet zo sterk als Touched.

jeko
Jammer dat tie jou tegenvalt, persoonlijk vindt ik dit album evengoed als Touched.

Sietse
2e en 3e nummer zijn wel tof, maar nummer 1 is bij vlagen echt gewoon bagger. Als ze wat meer dynamiek in die drums hadden gelegd en vooral ook die klinische stukken (je hoort echt gewoon dat dit een drum computer is die soms van het ene patroon naar het andere springt, maar dan wel in een ander tempo) had het zoveel mooier kunnen zijn wat mij betreft.

Op touched en die twee andere nummers hier is dat stukken beter gedaan.

jeko
Dat drums verhaal heb ik dus wel weer met AIdan Baker's - The Sea Swells a Bit, hier vindt ik het niet echt storend maar ik zal hem binnenkort weer is aandachtig beluisteren!

avatar van andnino
The Scientist schreef:
Mja.. dat is de hoes van de heruitgave. Maar dit is het origineel

Is dit nou de hoes van het origineel, of die zwarte?

jeko
De zwarte is de heruithave!

avatar van andnino
Oke, nou nog even een vraag Ik raak een beetje in de war van al die heruitgaven...
Is de muziek hier nou anders, of is het alleen de indeling in nummers? Bij mijn versie zit de cover van de heruitgave, maar het album bestaat maar uit één nummer.
En is het origineel of de heruitgave uit 2005? Touched komt uit 2002, maar die is (vanwege de rerelease) dan weer op de site gezet onder 2007.

Hier wat handige info:

This is a re-release of an extremely limited (60 copies only) CDr release on Fargone Records (FAR-033, June 2005).

The original release consisted of just one track of 48:54 minutes, this special re-release has been given the ultimate facelift. Still characteristically (and aesthetically) seen as one long track (here stretched out to more than 51 minutes), this time though broken down into three segments/parts/tracks respectively.

1 Bliss Torn From Emptiness - Pt. 1 (17:31)
2 Bliss Torn From Emptiness - Pt. 2 (17:50)
3 Bliss Torn From Emptiness - Pt. 3 (17:50)