The Tragically Hip - Trouble at the Henhouse (1996)

Canada
Label: MCA

1. Gift Shop (4:59)
  2. Springtime in Vienna (4:37)
  3. Ahead by a Century (3:43)
  4. Don't Wake Daddy (5:08)
  5. Flamenco (4:06)
  6. 700 Ft. Ceiling (3:40)
  7. Butts Wigglin (3:47)
  8. Apartment Song (3:57)
  9. Coconut Cream (3:21)
  10. Let's Stay Engaged (4:53)
  11. Sherpa (5:15)
  12. Put It Off (5:10)
avatar van c-moon
Schitterend album van The Hip. Samen met Day For Night, wat mij betreft hun beste werk, met Fully Completely dan op de tweede plaats...

Ik weet dat niet alle Hip fans deze plaat niet even goed zullen vinden, de perse was toen ook niet erg laaiend, maar dit is echt voor mij een superalbum.. net zoals Day For Night... echt elk nummer haalt hetzelfde hoge niveau...

Klasse!

Pim
helemaal mee eens C-moon

Pim
de spanning in dit album is subliem en maakt het uniek onder alle Hip-albums.

avatar van grovonion
Ahead by a century: een van de beste songs ooit. Ben eens ooit met dit liedje wakker geworden. Ik vergeet die ochtend nooit meer.

@ c-moon: Da's gek: vind dit ook. Ik dacht altijd dat bij de meeste mensen vooral "Fully completely" hoge toppen scheerde.

avatar van c-moon
Ah, dan zijn we toch al met TWEE

Heb em vorige week nog eens geluisterd en het staat voor mij nu vast: dit vind écht hun beste, met Day For Night dus wel degelijk op gelijke hoogte en Fully .. als verdienstelijke tweede

avatar van vin13
Sluit me ook aan bij wat c-moon schrijft en vind Day for night net iets beter, gevoeliger. Road apples is ook ok maar dat is meer een goede rockplaat die diepte mist. Geweldige zanger en goede band met ervaring.

beaster1256
the hip maken geen slechte platen , nooit daarvoor zijn ze veel te gedreven

avatar van Twinpeaks
Nog een meesterwerk? Driewerf JA!
Heerlijke songs,prachtige gitaren en een zanger die alles van diep haalt.Toch jammer dat de mannen nooit de erkenning hebben gekregen die ze verdienden.In Canada groots en geeerd als helden in de rest van de wereld rommelend in de marge,maar de ware muziekliefhebbers weten dit te vinden.

avatar van senne
Kan me helemaal vinden wat reeds geschreven is over dit uitstekende album. Met name het nummer Flamenco vind ik subliem. Subtiel en briljant.
Helaas blijft deze band wat ondergewaadeerd. Ben het met beaster 1256 eens, sommige bands maken geen slechte platen.

inzekerezin
Uitstekend album, opnieuw. Ook hier niet de volle mep, trouwens. Het tweede deel vind ik nét iets te min voor 5 sterren, maar misschien heb ik me in die nummers onvoldoende verdiept. Gift Shop is absoluut een wereldnummer, en dat is Ahead By A Century eveneens.

avatar van vinejo
c-moon schreef: