Claude VonStroke - Beware of the Bird (2006)

Dance
Label: Dirtybird

1. Warming Up the Bass Machines (0:37)
  2. Deep Throat (6:12)
  3. Chimps (6:00)
  4. Beware of the Bird (6:42)
  5. The Whistler (6:57)
  6. Who's Afraid of Detroit? (6:04)
  7. Eastern Market (3:54)
  8. Justin Martin - Cicada 17 Year Remix (6:12)
  9. The 7 Deadly Strokes (5:44)
  10. Frankie - Bullshit [VonStroke Birdshit Remix] (6:03)
  11. Justin Martin en Sammy D - The Southern Draw [Southern Fried Mix] (5:46)
  12. Lullaby [Live] (3:14)
avatar van Leonard91
Dat dit nog niet op MuMe stond zeg, zal straks wel een goede beoordeling geven. Staan een paar heerlijke nummers zoals "Who's Afraid Of Detroit?" op, VonStroke maakt echt unieke muziek met een grappige insteek.

Deepthroat was wel een grappige minimal-gimmickplaat in 2005, maar nu vind ik er echt niets meer aan.

avatar van Leonard91
Dat nummers heb ik juist nooit echt iets aan gevonden, terwijl die toch juist erg populair was.

avatar van T.O.
Unieke muziek inderdaad, "Who's afraid of Detroit" is zowel toegankelijk als behoorlijk origineel.

avatar van Leonard91
Nou nou, het album zelf stelt niet veel voor. Eigenlijk staat vrijwel alleen "Who's Afraid Of Detroit" als een huis, de rest is vaak een beetje flauw. Een 2,5*

avatar van Regberts
Maakt tegenwoordig behoorlijke platen: Scarlet Macaw bijvoorbeeld

avatar van Leonard91
De gimmicks zijn een beetje naar de achtergrond verhuist en zijn stijl is een stuk relaxter geworden. Dat heeft tot gevolg dat hij niet snel meer iets zal maken als The Wistler, wat toch wel iets eigens heeft, maar meer muziek die een beetje met de techno/minimal rage meesurft als Scarlet Macaw. Het is wel netjes gemaakt maar zo bijzonder vind ik het niet.
Groundhog Day daarentegen is ook in een wat ander stijltje dan dit album maar wel een dijk van een nummer!
Maar twee jaar na dato blijven toch maar een paar nummers van dit album echt intressant.