Walter Rocktight - School of Rocktight (2007)

1 stem

Label: Ear to the Grind

1. Intro (2:02)
  2. The Mind Tricks the Body (3:16)

met Eclypse

6. Make Love (4:04)

met Chauncey

7. I Will I Won't (3:11)

met Npayshnt Meta4ce

8. We Got 'em Singin' (3:50)

met Intalekt en J Michelle

9. What's That You Say (3:39)

met Illogic

10. Wild Honey (4:45)

met Fess

11. We Run This (4:44)

met Copywrite en Jakki the Motamouth

avatar van hiphopmaster
Producer Walter Rocktight (nog nooit eerder van gehoord!) dropt hier een CD met bekende en onbekende gastartiesten. De meest bekende zijn toch wel Illogic, Eclipse en Copywrite. Hier en daar levert het best wel verrassende nummers op. Het album opent in ieder geval wel aardig met een felle Eclypse op het nummer The Mind Tricks The Body.
Ook de twee daarop volgende nummers zijn meer dan redelijk. Alleen het refrein van Bump The Joint haalt het nivo behoorlijk naar beneden.
Na de overbodige interlude volgt het heerlijke Make Love. Ook hier maakt de gastrapper een gedreven indruk.
Met I Will I Won't wordt de plank gigantisch misgeslagen. Jammer. Maar dat wordt daarna ruimschoots goeg gemaakt met het hoogtepunt van de cd. De vrouwelijke assisistente levert een topbijdrage. Heerlijk nummer.
Het nummer met Illogic is productie-technisch teleurstellend nummer. Ook Illogic zelf weet het nummer niet te redden.
Wild Honey is wel een redelijke track. Fess doet mij typisch genoeg denken aan Illogic. De afsluiter is met Copywrite en Jakki is ook wel lekker. Alleen zijn het de onbekendere rappers die hier de show stelen met hier en daar een sublieme Walter Rocktight. 3,5*!