Zjef Vanuytsel - Het Beste Van (1989)

Alternatieve titel: Master Serie

Belgiƫ
Rock / Roots
Label: Philips

1. Zotte Morgen (3:37)
  2. Houten Kop (2:42)
  3. De Nacht (2:40)
  4. Dag Meisjes (3:09)
  5. Ik Weet Wel Mijn Lief (4:23)
  6. Je Kunt Niet Zonder de Anderen (3:48)
  7. Wie Zijn Ze (2:46)
  8. Toch Is Ze Zo Lief (4:02)
  9. Er Is Geen Weg Terug (4:20)
  10. Hop Marlene (2:49)
  11. Als Je Zomaar Weg Zou Gaan (4:50)
  12. Tussen Antwerpen en Rotterdam (3:07)
  13. Soms Wanneer Jij Er Niet Bent (4:16)
  14. Ik Heb Meer Nodig Dan Jou (5:27)
  15. Zal Je Dan Nog voor Me Zorgen (3:40)
  16. De Stilte van het Land (2:46)
  17. Lusi (3:46)
  18. Laat Alleen Mijn Goede Vrienden Over (4:30)
ElMeroMero
Beetje belegen, maar wel fijn gespeelde en gezongen geitenwollensokkentroubadourmuziek(tjee, wat een lang woord zeg ). De nummers die uit de band springen, zoals Zotte Morgen en Hop Marlene (wat een blijdschap !) maken het de moeite waard om je oor meer dan één maal op deze plaat te leggen.

EVANSHEWSON
Niets belegen, dit is gewoon tijdloze klasse. Vlaamse troubadour en liedjesschrijver op zijn best; Prima verzamelaar, aan iedereen aan te bevelen die van goede en betekenisvolle teksten houdt. Mooie warme stem heeft de man ook.

****1/2

avatar van c-moon
Belegen? Geitenwollesokken?
Maar neen!

Luister. Luister nog eens, en nog eens.. geniet van zoveel mooie teksen en prachtmelodieën, oordeel dan

Een van de meest onderschatte liedjeszangers van de lage landen !

EVANSHEWSON
Voor een plaat boordevol prachtliedjes, vol verstiling, levensbeschouwing, vaak ook vol humor, met mooie teksten, prachtig gezongen met die warme stem van Zjef... kan ik enkel veel respect hebben en gaan voor de volle pot : 5 heel fèl schitterende sterren, zowaar!

Dit is luistermuziek zoals luistermuziek moet zijn : prachtig!

* * * * * en eeuwig :

Father McKenzie
Gen Vanuytsel fans meer op de site aanwezig?? Met 6 povere stemmen kunnen we haast een potje gaan kaarten.
Doodzonde....

Geen fan van het genre, maar voor Vanuytsel heb ik een hartje over. Jammer dat "Het dorp" uit "De zotte morgen" ontbreekt, maar verder een sterke compilatie, met als hoogtepunten "De zotte morgen", "Ik weet wel m'n lief" (een van de beste teksten ooit geschreven), "Lusi", "Je kunt niet zonder de anderen" en "Toch is ze zo lief". Kleinkunst op z'n best. Soms speelt hij iets te nadrukkelijk de wijze oude man, vind ik. Er gaat iets conservatiefs van hem uit, echter zonder het cynisme of de minachting die soms van heimweemensen uitgaat.