Daan - Victory (2004)

7. Renegade (3:45)
  8. Dream (2:42)
  9. Gabriel (4:30)
  10. Neverland (8:38)
  11. Death of a Housewife (Alegretto in C Minor) * (4:32)
  12. Housewife / The Conversation * (5:19)
  13. Housewife [Sherman Remix] * (5:36)
  14. Scale - Never Make a Hoe a Housewife (Scale's Beat Box) * (1:25)
  15. Addicted (Guitar Embryo) * (3:00)
housewife blijft toch een echt feestnummer, alleen spelen ze het iets te veel (3x) tijdens live-optredens.
rest van de plaat kon me niet echt bekoren.

Wat een grappige cdcover. Heb nog niks van deze cd gehoord. Is deze beter dan zijn vorige met swedisch designer drugs op?

avatar van Safri
hoe grappig is die cd cover eigenlijk? Wie geeft wie een hand?

Ik wil niet vervelend doen, maar heb de hoes gewijzigd ! De hoes van de Twin Towers is de hoes van de cd-single Victory.
Voor de liefhebbers die nu willen weten om welke hoes het dan ging, hier de link naar de hoes van de single:

Over de cd zelf: ik moet erg aan de Bee Gees denken. Grappig, maar ben er ook niet uit of dat dan ook goed is.

heb even aan de cd moeten wennen maar nu is het die cd geworden die ik een tijdlang helemaal grijsdraai, op mijn werk, in de auto, overal. zo'n cd die je mist als je hem niet hoort met als absolute favoriet Gabriel.

Daan is voor mij de echte melodie-koning
Zo'n cd als Victory moet je toch gewoon erg luid zetten als hij draait?

Persoonlijk vindt ik 'Addicted' het beste nummer.
Er is een soort van waanzin in volgens mij, een soort van wanhoop.

Je kan op http://www.daan.be (>Track Trailer) 20 seconden van elke song beluisteren! Allen daarheen!

En Kiekske: 0.5 opo dit album en 5 op Britney Spears?

Ink
De cd zakt na housewife in. Maar die zes tracks zijn meer dan de moeite waard. Addicted is ook mijn favoriet!

Een gemiste kans dat Werchter Daan midden op de dag op het hoofdpodium had gezet.

Gezien en goedgekeurd. Prachtprestatie live (even voor middernacht dan toch) , maar cd niet echt wat ik ervan verwacht had. Hoe dan ook 3.5* voor housewife, zijn live-show en ook wel een beetje zijn Belg-zijn (met allures en al ).

szynell

avatar van Arno
Daan heb ik op Humo's pop poll gezien begin dit jaar. Toen beviel het me wel, en daarom kocht ik ook de cd, en echt tegenvallen deed die toch niet.

yoeridedeygere
schitterende cd, nog altijd (zonder enige reden) link ik housewife direct aan de zomer van 2004. Overal was het te horen. Nostalgie in nog geen 2 jaar tijd

avatar van Ploppesteksel
Housewife is de machtigste 'dance'-song aller tijden.

Niet zo'n Daan fan integendeel tot mijn vrouw, toch 3* omwille van het zeer knappe Victory, goede songs als lie en galaxy, en het fantastische Housewife.
Wordt zijn muziekstijl en stem op den duur wel wat beu, CD begint knap, heeft met Housewife een absolute kraker, maar wat daarna komt is er voor mij teveel aan.

Ik zag Daan per ongeluk op Werchter in 2005, omdat er iets in de tent stond dat me niet kon boeien. Ik was meteen verkocht.

Deze CD is ook prima, vooral Housewife blijft erg goed.

Geweldige cd!!! Victory is op deze cd mijn absolute nummer 1!

Ook schitterend, als je naar een optreden gaat kijken van hem en iedereen doet mee..

Ik kijk al uit naar het volgende optreden !

EVANSHEWSON
yoeridedeygere schreef:

G'hebgijdagoegezeid !

En nu in behoorlijk Nederlands ; Jij hebt dat mooi gezegd!

Bespaart mij veel commentaar; 4 sterren voor een mooie plaat!

avatar van Arno
Housewife vind ik persoonlijk een van de beste Belgische nummers die ik ken, zeker wel het beste dancenummer. Maar verder vind ik enkel Victory nog wel leuk op dit album. De rest doet mij niet zo veel (meer). Een halfje eraf daarom, van 4 naar 3,5*

avatar van tvtje1
jacom schreef:
rest van de plaat kon me niet echt bekoren.

hoe lang duurde dat ive optreden dan wel?

victory = zeer goede cd
beste nummers : victory,addicted,housewife en iegnlijk ook (bijna) al de rest

avatar van KidChino8
Zaalige plaat vind ik dit. Housewife is natuurlijk beste Daan nummer ooit, maar ik vind dat de rest ook er goed klinkt! Nummers aks Gabriel, Addicted, Galaxy en natuurlijk de prachtige afsluiter Neverland doen me toch wel iets.

Veel variatie, niet te catchy, maar daarom nog niet moeilijk meezingend en een enorm hoogtepunt : Housewife.

Beste album van Daan.. 4,5*

avatar van Pittaman
Hoe meer ik Daan hoor, hoe gekker ik word. De man is briljant.

De reeks Galaxy, Addicted en Housewife zijn enorm zalig. Housewife is zo wat Daan's Smells Like Teen Spirit (bij wijze van spreken hé) natuurlijk. En misschien wordt daardoor soms wat voorbij gegaan aan de rest van zijn werk, wat telkens toch weer serieus creatief en héél amusant is.

In addicted ben ik gek van die lage stem die op het refreintje over het nummer heen gelegd is, als een dekentje. Echt geweldig.

Genoeg geleuterd, Daan is verbijsterend onbekend voor iemand met zulks talent.

1000 sterren!

avatar van Leeds
knappe plaat van daan. hier en daar wat heel goeds op te vinden maar niet alles is helaas van die zelfde makelij.

maar toch een 4 sterrenplaat

avatar van stef212
Housewife had natuurlijk altijd een wereldhit moeten zijn.

avatar van JohanD
Victory en Housewife zijn uitschieters..

avatar van muziekobsessie
nu ik de versie's van 't uitgeklede-simple album ken vind ik deze toch ook echt mooi. zeker gabriel, neverland en victory

muziekobsessie schreef:

Naar aanleiding van dat album ben ik deze ook weer gaan draaien en ik ben totaal niet bijgedraaid (Profools heb ik wel met een halfje verhoogd).
Het album ging me meer en meer tegenstaan naarmate het vorderde. Ik zie nog net af van een verlaging maar het wist me (wederom) niet heel erg te bekoren.
Een paar leuke momenten en dat was het dan verder wel weer.

avatar van muziekobsessie
ja ik heb ook niet veel met zijn pliepjes-kant. Profools, Berchem en Cargo vind ik beduidend beter. En de uitgeklede versies op Simple zijn voor mij ook vele malen beter. Tis maar waar je smaak ligt natuurlijk. Echter manhay heb ik toch een halfje verhoogt.
Ik kwam er alleen met "simple" achter dat mijn favorieten toch echt op dit album staan. Gabriel en Neverland vind echt onbeschrijfelijk mooi!!!

Yann Samsa
Opener nogal overschat. Lie, Eternity en Addicted behoren tot de betere tracks op het album, Galaxy is wel fijn. Na de magistrale track die er met kop en schouders bovenuit steekt, zakt het allemaal wat in mekaar. Renegade, Gabriel en vooral Dream zijn onbenullig. Neverland is dan wel weer een fijne afsluiter.

Genietbaar, maar doorsnee. Housewife blijft een memorabele track. De rest balanceert tussen goed en matig.

Zijn recenter werk, de ingetogen roots Daan, kan mij meer bekoren. Meer diepgang, en vooral beter songmateriaal (hoewel hij op één van die nieuwere platen z'n oude nummers in een nieuw jasje steekt, zeer geslaagd...).