Early Day Miners - Placer Found (2000)

Label: Western Vinyl

1. Placer Found (2:54)
  2. East Berlin at Night (6:47)
  3. Texas Cinema (5:11)
  4. In These Hills (8:55)
  5. Stanwix (7:32)
  6. Longwall (5:48)
  7. Desert Cantos (12:17)
avatar van TJN
TJN
Ik vind het een geweldig mooie plaat. Eerlijk, sereen en bovenal, en dat is het mooie van deze band, bescheiden. Zo heerlijk bescheiden. Een pretentieloze groep die hele fijne muziek kan maken. Een groep die geen rare fratsen uit hoeft te halen om door de massa heen te komen. Niks hoeven te bewijzen, alles is relax, alles is ok. Ik heb iets met bands die bij mij het gevoel van euforie kunnen ophalen. Deze plaat doet dat. Ik heb deze plaat al een tijdje en ik zal het wel geproduceerd hebben op een of andere manier maar zodra ik deze plaat opzet ben ik in staat alles los te laten. Zeer fijn is dat. Spieren spannen dan heel fijn samen en geven een warm gevoel. Alsof er een lading chemicaliën loskomt, en dat op vrijdagavond. Niets beter dan dat zeg ik.

Ps. Hoe komt het toch dat ik negen van de tien keer als enige iets bij een plaat schrijf? Ik heb een uitzonderlijke smaak?

Ergens tussen slowcore en altcountry. Al weet ik niet echt waar het op lijkt. Songs Ohia? Rustige versie van Bedhead?

Kaal en een beetje lo-fi. Kan hier weel van genieten de laatste tijd,

AL sinds het begin hier in de kast, luister m nu weer eens. De volgende 3 heb ik op vinyl, deze helaas alleen op CD uitgebracht. DIt is wel hun beste al zijn Garlands etc ook niet te versmaden.
Songs Ohia hoor ik niet terug, wel American Analog Set maar EDM heeft een eigen stijl, de wat fluisterende zang, prachtig, zeker met dit weer buiten. Bedhead ja dat zit in dezelfde hoek.
Prachtig maar weer zo'n band die bijna niemand kent.