Brad Fiedel - True Lies (1994)

Score / Rock
Label: Epic

1. Living Colour - Sunshine of Your Love (5:18)
  2. Screaming Trees - Darkness Darkness (4:08)
  3. John Hiatt - Alone in the Dark (4:46)
  4. Mother Tongue - Entity (4:21)
  5. Living Color - Sunshine of Your Love [Remix] (5:49)
  6. Main Title / Harry Makes His Entrance (2:40)
  7. Escape from the Chateau (2:42)
  8. Harry's Sweet Home (1:06)
  9. Harry Rides Again (7:05)
  10. Spying on Helen (4:16)
  11. Juno's Place (1:30)
  12. Caught in the Act (1:29)
  13. Shadow Lover (1:20)
  14. Island Suite (6:56)
  15. Causeway / Helicopter Rescue (7:57)
  16. Nuclear Kiss (0:51)
  17. Harry Saves the Day (8:26)
neo (crew)
Het motiefje van zijn Terminator scores werd opnieuw gebruikt door Fiedel, wat in deze score beter werkt. Thematisch het beste uit zijn carriere, zelfs de synth-elementen storen niet. Neem nu al de openingstrack ''Main Title/Harry Makes His Entrance'' waarin het orkest meteen losbarst. Een track die qua melodie behoorlijk blijft hangen. De film trouw, maakt de sfeer ook een wending als de underscore het voor even overneemt, waarbij de trompet zijn entree maakt.Hierbij zowel de spannings variant als een zwoele variant.''Causeway/Helicopter Rescue'' springt het meest eruit als het aan komt op actie. Een slopende percussie, chaotische violen en veel grootse gebaren van het koper gedeelte. 4 sterren

Hoezo staat Por Una Cabeza hier niet op? Das toch wel een aanwezig nummer in deze film!

neo (crew)
Het kon met rechten te maken hebben.Voor de film waren die betaald, maar voor de cd was er waarschijnlijk een conflict.Wat gebeurd is dat dit soort albums gokken op zowel de score liefhebbers als op de pop liefhebber.Tijdens het inzenden van de complete score van Fiedel worden keuze gemaakt wat er wel opkomt en eventuele plaats voor liedjes, die er dus kwam.Inwezen heb je compleet gelijk, iedereen klaagde erover.Zet de Living Color remix dan aan de kant... Ik zelf kan er niet van wakker liggen, mij gaat het enkel en alleen om Fiedel's werk.