The Beloved - Conscience (1993)

Label: Atlantic

1. Spirit (4:44)
  2. Sweet Harmony (5:00)
  3. Outerspace Girl (4:46)
  4. Lose Yourself in Me (4:32)
  5. Paradise Found (7:16)
  6. You've Got Me Thinking (4:07)
  7. Celebrate Your Life (5:31)
  8. Rock to the Rhythm of Love (4:30)
  9. Let the Music Take You (5:01)
  10. 1000 Years from Today (5:17)
  11. Dream On (6:22)
avatar van musicfriek
Ik durf wel te zeggen dat Sweet Harmony een van de mooiste popnummers is van de Jaren 90. Wat een kracht heeft dat nummer ondanks door zijn eenvoud

Ik sluit me daar volledig bij aan. Ken het album verder niet, maar Sweet Harmony is echt bloedmooi in al zijn eenvoud. Vooral dat haast hypnotizerende keyboardmelodietje dat door het hele nummer zit is betoverend mooi.

En dit alles zeg ik niet alleen vanwege de intrigerende clip.

avatar van Lennonlover
sweet harmony.... aah gewoonweg héérlijk...

avatar van Poeha
Iedereen heeft het hier alleen maar over Sweet Harmony......

......ik ook

Wat een fantastisch melodietje is dat toch.

avatar van laxus11
Inderdaad zeg wat is Sweet Harmony toch een lekker nummer zeg

avatar van T.O.
Leuke clip ook

Enorme MTV-hit destijds

Ja, elke keer maar kijken of je toch niet ergens een geslachtsdeel kon ontwaren.

Voor mij eigenlijk een van de mooiste hits uit die tijd, draai hem nog best.

avatar van RogerV
Erg leuke cd met mooie epische nummers in een bad van triphop en downtempo electronica. En dan nog erg toegankelijk.

Sweet Harmony blijft idd een geweldige single.

Jammer dat deze groep een beetje vergetelheid is.

avatar van Dibbel
The Beloved is vooral Jon Marsh, tegenwoordig alleen nog aktief als DJ.
Conscience is het derde reguliere album van deze band.
Dit is een behoorlijke sterke plaat die je onderdompelt in een warm bad van mellow house en triphop (al bestond dat toen nog niet).
Ja, veel elektronica, maar eindelijk eens een keer warm klinkend en voelend.
Met toch ook dikwijls soulvolle dameskoortjes en akoestische instrumenten als gitaar en hier en daar een blaasinstrument.
Sweet Harmony kent natuurlijk iedereen, maar Spirit, Dream On, Lose Yourself In Me, Paradise Found en Celebrate Your Life zijn zeker zo goed.
Zwoel zomeravondplaatje.

avatar van RogerV
Triphop bestond al wel. In 1991 had je al het debuut van Massive Attack. En daarvoor had je al wat dingen als Depth Charge en Bomb the bass die je voorlopers kan noemen van dat geluid.

avatar van Dibbel
Ja, ja, die reactie had ik verwacht.
Zag later pas dat ik er een paar jaar naast zat. wat dat betreft.
Binnenkort Massive Attack (eerder) en Portishead (later) maar weer eens opzetten...

avatar van vigil
Best een sterke plaat van deze formatie. De classic Sweet Harmony is wel de beste van de plaat maar ook de UK hit Outerspace Girl en de nummers 5 t/m 8 mogen er zijn. Lose Yourself in Me had overigens zo van Depeche Mode kunnen zijn. De plaat duurt nog geen uur en dat is lang zat want zijn stem gaat op den duur wel wat vervelen.

Deze band heeft zijn roots in de wave, eerste album heeft aardig wat Echo & The Bunnymen en Simple Minds invloeden.