The Whip - X Marks Destination (2008)

Electronic / Rock

6. Sirens (4:20)
  7. Divebomb (5:41)
  8. Sister Siam (4:54)
  9. Dubsex (4:10)
  10. Throw It in the Fire (5:15)
avatar van Zwammer
Het debuutalbum van The Whip

Divebomb blijft natuurlijk onovertroffen en ook het lekkere Trash is al tijden te pindakazen op het internet. Ik moet nog even wennen aan het nieuwere werk, maar ik denk dat deze nog wel hoger gaat komen dan de 3.5* die ik nu geef

Het is nog een stukje electronischer dan ik van tevoren verwacht had, al was het optreden op Noodlanding van hen onlangs al een indicatie dat het deze kant op zou gaan. Wel veel New Order-invloeden ook, met name goed te horen op "Frustration", die volgens mij wel een hele herbewerking heeft gekregen ten opzichte van de eerste singleversie. Ik vind het nieuwe werk onverwacht goed ook, "Blackout" en "Throw It In The Fire" klinken heel erg aangenaam.

Al blijft Divebomb onovertroffen inderdaad

avatar van Bill
Deze lui verdienen wat mij betreft echt geen "zweepslagen". Met deze CD mogen we hopen dat de zomer snel arriveert. Wat een heerlijk album zeg. Lekkere zonnige muziek!

avatar van Bakema NL
Ik zit tegenwoordig in een heel andere hoek qua muziek......metal in al zijn vormen......dan dit, maar kenonne, wat klinkt Divebomb goed zeg. Ik ben wel enorm liefhebber van lekker oude jaren '80 electro/hiphop/rap. En nog steeds (of alweer) wordt er lekkere electro gemaakt, bv. Anthony Rother en ook een Daft punk, Air, Mylo, Autechre en anderen vind ik heerlijke muziek. Ik zag de clip van Divebomb voorbij komen, hoor er een soort retro sound in maar dan van deze tijd (lol) en vond het helemaal te gek. Ik ben zeer benieuwd naar dit album.

avatar van Nickstbo
Zingen ze op alle tracks buiten " Divebomb"?

avatar van Antie
Aangenaam album maar wel met korte levensduur (volgens mij dan toch, denk al iets teveel van dergelijke albums gehoord in de laatste 5
jaar ).
Opvallend dat deze soort muziek een 5 tal jaar geleden underground was en nu echt mainstream is geworden.

Stem doet me soms aan "The strokes" denken.
Vooral bij het "frustration" waar op einde constant "cold outside"
wordt gezongen.

manasse
Luistert als geheel erg goed weg. Geen slechte nummers. Persoonlijke favorieten zijn divebomb en sister siam. Leuk à la pop art hoesje ook.. daar doe je het voor...

Ik moet zeggen dat ik dit (net als de New Young Pony Club) niet echt heel veel aan vind. Als ik electro-rock wil dan luister ik toch liever naar Goose, Shitdisco of Klaxons, dit is mij veel te rustig

avatar van Jumperjack
Sister Siam vind ik een geweldig nummer en de rest vind ik ook prima te verteren. Ik zou deze band graag in de avonduren op Lowlands willen zien, ik wordt er nu al helemaal vrolijk van. Prima plaat wat mij betreft.

avatar van Jumperjack
Trash, is ook erg lekker. De hier afgebeelde hoes komt trouwens niet overeen met wat ik heb bij mijn download en ook niet met wat ik verder op het net zie circuleren, ik heb het sterke vermoeden dat deze dus wel eens fout zou kunnen zijn.

avatar van Mr. Digitalized
Zeer sterk debutalbum. Alleen jammer dat het in de meeste winkels nog niet te vinden is. Dit wordt ongetwijfeld één voor mijn platenkast!

nice

avatar van Djarune
echt een heerlijk album dit. Alles slaat echt in als een bom