Angelo Badalamenti - Blue Velvet (1986)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. Main Title (1:25)
  2. Night Streets / Sandy and Jeffrey (3:37)
  3. Frank (3:33)
  4. Jeffrey's Dark Side (1:49)
  5. Mysteries of Love (French Horn Solo) (2:10)
  6. Frank Returns (4:38)
  7. Mysteries of Love [Instrumental] (4:17)
  8. Blue Velvet / Blue Star - Montage (1:49)

met Isabella Rossellini

9. Sound Effects Suite (2:12)
  10. Akron Meets the Blues (2:42)
  11. Bill Doggett - Honky Tonk Part I (3:12)
  12. Roy Orbison - In Dreams (2:49)
  13. Ketty Lester - Love Letters (2:36)
  14. Mysteries of Love (4:23)

met Julee Cruise

avatar van thomzi50
Nog geen berichten bij deze soundtrack, gek. Ik luister nu veel soundtracks van deze man, en het kan me allemaal wel bekoren. Na een keer luisteren vind ik dit al 3,5* waard. Nummers die ik normaal minder zou waarderen zoals het nummer waarin de titel van de film wordt gezongen, vind ik hier zeker nog wel te pruimen, al is het alleen maar doordat ik het goed vind passen in de boeiende film. Voorlopig dus 3,5*; kan nog alle kanten op.

Mojo Pin
In Dreams

avatar van Safri
Meesterlijke film met een intens romantische scene waarin het nummer 'Mysteries of love' wordt gebruikt.

Later prima gecovered door Antony and the Johnsons.

Empyrium
Mooie soundtrack voor één van de beste films ooit gemaakt. De film kon wat mij betreft niet lang genoeg duren.

avatar van fatima
Empyrium schreef:

Nou, ik heb na anderhalf uur wel even behoefte aan een glaasje water...

neo
Het is mij geheel duidelijk wat je hiermee wilt zeggen....

avatar van Darkzone
Nieuwe, expanded 2lp.
Deze verschijnt op RSD 2022, op 23 april, in beperkte oplage van 4500 wereldwijd.