Adrian Crowley - Long Distance Swimmer (2008)

Ierland
Folk
Label: Tin Angel

1. Bless Our Tiny Hearts (2:47)
  2. These Icy Waters (4:15)
  3. Star of the Harbour (2:50)
  4. Temporary Residence (3:52)
  5. Walk on Part (3:30)
  6. Victoria (2:48)
  7. Harmony Row (3:54)
  8. Theft by Starlight (1:35)
  9. Electric Eels (3:33)
  10. Leaving the Party (4:18)
  11. Brother at Sea (3:43)
  12. Long Distance Swimmer (5:10)
avatar van Shangri-la
Prachtige melancholische folkmuziek die als een warme deken aanvoelt. Iedereen die het rustige werk van Nick Cave, Tindersticks of zelfs Nick Drake goed vinden zullen deze cd ook wel kunnen waarderen.

avatar van Paalhaas
Ah, het oeuvre van Crowley stond al op mijn lijstje nog toe te voegen cd's. Na mijn ontdekking van zijn fantastische debuut ga ik binnenkort de rest van zijn oeuvre verkennen. Deze hoef ik dus in ieder geval niet meer toe te voegen. Ik ben benieuwd hoe Crowley 9 jaar na zijn debuut klinkt.

avatar van Shangri-la
Bij mij is het omgekeerd, ik heb hem met deze cd ontdekt en ga de rest nu verkennen. Als het net zo goed als deze is beloofd staat me nog heel wat moois te wachten.

Zeker een mooi album: zou een groeiertje kunnen worden. Zo op het eerste gehoor betovert ie nog niet en luister ik slechts vol bewondering naar het mooie gebodene, maar dat gebeurt wel vaker. Nu dat extraatje nog om het net even grootser te maken.
Die mogelijkheid is er zeker want zijn stem is zeer aangenaam en de composities zijn goed. De toekomst kan dus nog wel wat doen met dit album. Vooralsnog een dikke voldoende.

avatar van muziekobsessie
Niet te harden deze plaat, wat horen jullie daar toch in. Gewoon niet goed genoeg.

avatar van bonothecat
Schandalig dat ik nog geen cijfer aan dit album heb gegeven. Het is een album met allemaal pareltjes. Het lijkt allemaal wat voort te kabbelen, maar als je goed luistert....prachtig. 4,0*

avatar van Shangri-la
Yes eindelijk wat waardering voor deze plaat, ik ben dus niet de enige die de kwaliteit van deze cd kan waarderen.

avatar van Helicon
Prachtige plaat dit. Afgelopen woensdag naar een optreden van de man geweest in Deventer. Was bijzonder fraai.

Sjakiebakker
Shangri-la schreef:

Ik wist eerlijk gezegd niets van zijn muziek tot ik de beste man op Eurosonic 2013 heb zien spelen.. Waardering is zeker op zijn plaats. Geweldige (vergeten) singer-songwriter.