Jimmy Cliff - In Concert (1976)

Alternatieve titel: The Best Of

Jamaica
Reggae
Label: Reprise

1. You Can Get It If You Really Want (3:58)
  2. Vietnam (2:58)
  3. Fountain of Life (4:13)
  4. Many Rivers to Cross (7:02)
  5. Wonderful World, Beautiful People (5:56)
  6. Under the Sun, Moon and Stars (5:02)
  7. Wild World (4:09)
  8. Sitting in Limbo (3:46)
  9. Struggling Man (3:50)
  10. The Harder They Come (6:22)
avatar van Shelter
Dit gemiddelde is echt niet normaal laag, onbegrijpelijk!
Het instrumentale gedeelte op dit live album klinkt super, het voelt echt aan als een niet ingestudeerde jam sessie. Jimmy Cliff zingt hier met erg veel gevoel in zijn stem, niet als iemand die zijn zoveelste concert af werkt. Mooie track lijst ook en het live element voegt veel toe aan het origineel. Sterker nog als ik het origineel hoor na deze cd vind ik het vaak te vlak te weinig omvattend. Op dit album zijn de instrumenten mooi warm en zit er wat meer geluid achter kwa gitaar, percussie etc.
Het beste nummer voor mij is Many Rivers To Cross, in deze live versie het best gebracht naar mijn mening. Klinkt erg emotioneel en met een mooi lang instrumentaal gedeelte luistert het heerlijk weg. Ook Vietnam, Fountain of Life, Under the Sun, Wild World en Sitting in Limbo zijn hoogetepuntjes.