Brian Tyler - Rambo (2008)

Score
Label: Lions Gate

1. Rambo Theme (3:31)
  2. No Rules of Engagement (7:09)
  3. Conscription (2:56)
  4. The Rescue (4:01)
  5. Aftermath (2:36)
  6. Searching for Missionaries (7:03)
  7. Hunting Mercenaries (2:41)
  8. Crossing into Burma (6:57)
  9. The Village (1:44)
  10. Rambo Returns (2:42)
  11. When You Are Pushed (2:26)
  12. The Call to War (2:50)
  13. Atrocities (1:41)
  14. Prison Camp (4:42)
  15. Attack on the Village (3:02)
  16. Rambo Takes Charge (2:23)
  17. The Compound (7:46)
  18. Battle Adagio (3:07)
  19. Rambo Main Title (3:26)
  20. Rambo End Title (2:59)
de voorgaande 3rambo soundtracks werden destijds voortreffelijk ingevuld door JERRY GOLDSMITH.
helaas is die goeie man al weer enige tijd geleden heen gegaan, dus dit 4e deel invullen zat er voor hem niet meer in.

maar gelukkig is Brian Tyler (de componist die deze RAMBO in mocht vullen) wel zo wijs geweest om een paar thema,s van JERRY GOLDSMITH uit de eerdere RAMBO,S over te nemen en opnieuw te bewerken, al moet ik zeggen dat die bewerkingen wel heel minimaal zijn.
de meeste stukken die van JERRY GOLDSMITH afkomstig zijn, zijn nagenoeg overgenomen zoals ze waren zij het dan wel opnieuw opgenomen, maar zelfs dat vraag ik mij bij sommige stukjes wel eens af.

het meeste wat BRIAN TYLER nog heeft overgenomen is met name afkomstig en herkenbaar van de eerste RAMBO film FIRST BLOOD.
jammer genoeg zijn de meest kenmerkende RAMBO melodieen die vooral in deel 2 en 3 zaten helaas nauwelijks gebruikt.
BRIAN TYLER heeft al met al zowieso niet verbijsterend veel van die stukkken gebruikt, maar vooral ook zelf erg veel er aan toegevoegd.

bij het eerste nummer word zijn eigen toevoeging halverwege het nummer duidelijk hoorbaar, waarna hij tenslotte weer eindigt in en stukje van JERRY GOLDSMITH.
het toegevoegde thema van BRIAN TAYLER zal daarna nog diverse keren terugkeren op dit album, en ik moet zeggen dat ik het mooi en pakkend melodietje vind.

hoe dat in en op de film aansluit dat weet ik dan nog niet, maar al met al vind ik de soundtrack voor deze 4e RAMBO (ook al mis ik de typerende thema,s van JERRY GOLDSMITH) lang niet verkeerd!!

vooral de eind muziek was mooi

zeer mooie score. wordt tijd dat ik de film eens zien. zo mooie muziek dan kan de film al niet tegen vallen. allemaal rustige actie nummers.

4.5*

busta_x
Keurige actie nummers en een paar mooie rustige sfeer nummers ertussen, weinig old school Rambo geluid, maar dat mag de pret niet drukken.
Brian Tyler brengt gewoon zijn eigen sound en dat is meer dan prima.