Jackson Browne - Solo Acoustic Vol. 2 (2008)

Label: Inside

1. Never Stop (5:35)
  2. Intro (2:19)
  3. The Night Inside Me (4:50)
  4. Intro (1:28)
  5. Enough of the Night (5:03)
  6. Intro (1:51)
  7. Something Fine (5:16)
  8. Sky Blue and Black (5:37)
  9. In the Shape of a Heart (6:45)
  10. Alive in the World (4:24)
  11. Intro (1:21)
  12. Casino Nation (3:52)
  13. All Good Things (4:33)
  14. Intro (0:58)
  15. Somebody's Baby (4:38)
  16. Intro (1:16)
  17. Redneck Friend (4:31)
  18. Intro (1:42)
  19. My Stunning Mystery Companion (4:07)
avatar van Running On Empty
Deze heb ik net besteld bij Amazon.com voor 10 dollar Komt in de VS op 4 maart uit en in Nederland op 12 maart.

avatar van farther_on
Hallo, RUNNING ON EMPTY
Ik ben hier vandaag voor het eerst. Heb de reacties gelezen bij alle albums van Sir Jackson Browne.
Ben een gigantische fan van hem.
Maar mijn vraag is:
Is er ook een special edition van de cd "Running on Empty".
Voor iedereen: Allebei Solo Acoustics van Jackson Browne zijn goed.
Hoop dat er ook nog een vol.3 komt.

beoordeling 5. Zeer goeie cd

avatar van Running On Empty
Deze vandaag beluisterd. Geweldige CD en Jackson Browne op zijn best. Ik geef niet zomaar 5 sterren dus begin met 4,5 voor deze.

Er zijn voor zover ik weet 2 verschillende CD versies. De Japanse versie bevat waarschijnlijk 1 extra nummer. Verder zijn er twee US retailers waar je bij de CD een code krijgt om één extra track te downloaden.

beaster1256
ja, dit is een zeer goeie cd van de heer j. browne , als vol 1 ook zo goed is koop ik die ook , prachtige nummers

avatar van farther_on
@Running on Empty: bedankt!

@beaster 1256: vol.1 moet je zekers aanschaffen, je zult geen spijt krijgen!

avatar van Running On Empty
Zeker. Ook daarvan is een speciale versie met extra nummer The Rebel Jesus.

avatar van Ludo
het klinkt alsof Jackson Browne de hele tijd met autotune zingt, dat kan toch niet waar zijn?
Misschien zingt ie wel zo glad/mooi dat 't nep wordt.

beaster1256
het is wel spijtig dat in deze barre tijden ( oorlog , jobverlies , honger , beurscrashes enz.....) er 1 nummer niet opstaat wat ik wilde horen namelijk : before the deluge , amai wat een kans om naar dit meesterwerk terug te grijpen , spijtig jackson , desalniettemin voortreffelijke albums !!!

en nu op naar vol. 3 met before the deluge erop , of 't wordt koekebak meneer browne !!!

Goedemorgen, beaster, U kon de slaap niet vatten? Toch geen last van depressieve gevoelens, of een op stapel staand jobverlies. Als troosthad ik u het nummer willen aanbieden. Before The Deluge. Het stond op "the very best of". Ik kende het nummer eerlijk gezegd niet, maar het is een prima song. Fijn weekend verder en lekker opgewekt en zondagspintje gaan vatten. Geen goed idee?

avatar van c-moon
Net zoals "Solo Acoustic vol 1", een absolute aanrader! Ook hier toont Browne dat zijn nummers nog heel erg goed overeind blijven wanneer ze ontdaan zijn van franjes en arrangementen...

Gewoon, naakt, gitaar en stem en de knappe lyrics: de songs klinken allemaal geweldig en een ontspannen Browne klinkt geweldig...

Deze plaat heb ik intussen een aanal maanden.
Grappig genoeg had ik vol.2 eerder dan vol.1
Beide zijn prachtig. De sfeer die Browne oproept is die van een desolate, maar ook warme omgeving.
Zijn stem is er één om op verliefd te worden.

Wat mij betreft 4.5 ster.

Stijn_Slayer
Gisteren voor slechts 5 euro gevonden in de Mediamarkt. Schitterende vormgeving, en ook de inhoud is meer dan top.

De cd komt nog wat langzaam op gang (misschien moet ik even in de sfeer komen), maar al snel hang je aan Jackson's lippen. De man in z'n eentje, zichzelf begeleidend op gitaar of piano. Het valt in deze intieme setting echt op hoe goed zijn stem nog is. De tijd heeft nauwelijks vat gekregen op Jackson Browne.

Uitmuntende samenstelling ook. Mede door de intro's lijkt het net alsof dit gewoon één volledig concert is.

Niet twijfelen, in huis halen!

Father McKenzie
Bedankt voor de tip... als er nog eens wat geld overschiet....

Father McKenzie
Ha, vandaag gevonden, net als deel 1. Erg leuk, en ik kom er zeker op terug, als ik het album wat vaker beluisterd heb. De spoken word gedeeltes zijn best leuk voor een keertje, maar hier komt zeker de programmeer-toets aan te pas. De muziek is alvast zéér ok, zoals we dat van Jackson gewend zijn.

avatar van iggy
Wat mij betreft hetzelfde verhaal als Acoustic vol. 1. Een pracht plaat dus. Deze vind ik zelfs ietsjes beter. Ditmaal geniet ik namenlijk van alle 19 nummers.

avatar van Minneapolis
Beiden delen vind ik erg mooi. Mooier ook dan zijn studio albums, afgezien van classics Late for the sky en Running on Empty.
Jackson heeft een goede selectie gemaakt. Veel van de nummers vind ik de beste nummers van de overige albums, die ik niet zo nodig hoefde te kopen, dus dit is een perfecte aanvulling voor mij.
Het klinkt erg goed, en de kale setting past hem erg goed; de nummers worden alleen maar beter.

Momenteel zit ik helemaal in een "stripped live songs" periode. Naast deze 2 Jackson Brown cd's geniet ik ook erg van, verder niet te vergelijken, Suzanne Vega met haar Close-Up serie.
Naar mijn gevoel komen dit soort uitvoeringen meer tot essentie en ze raken me ook meer. Maar het kan ook zijn dat ik ze zo meer waardeer omdat de nadruk meer op de, jaloers makende, muzikale stills komt te liggen.