Pat Metheny - Watercolors (1977)

Jazz

8. Sea Song (10:17)
avatar van devel-hunt
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap!

avatar van wendyvortex
Welnee. Niks gaap. Prachtig muziek. Mits je een beetje oog hebt voor hoe de composities in elkaar zitten.
Merk de laatste tijd dat ik steeds meer begin te hebben met de typische popliedjes (introotje, coupletje, refreintje, coupletje, solootje, refreintje). Ben momenteel die hele ECM-backcatalogue een beetje aan het checken en dit vind ik toch wel 1 van hun toptitels. Zeker voor wat betreft Metheny. Beste album dat ik van hem ken.

avatar van ChrisX
wendyvortex schreef:

Ga dan voor al ook luisteren naar de albums van de Noorse gitarist Terje Rypdal.

avatar van wendyvortex
ChrisX schreef:

Bedankt voor de tip. Ga ik achteraan.

avatar van Broem
Typisch album van gitaar gigant Pat Metheny. Heerlijk op vinyl van de bekende ECM kwaliteit. Dubbel genieten. Zo waanzinnig goed en gebalanceerd in elkaar gezet. Subtiel hoe elk instrument zijn ruimte krijgt zonder dat het 'wringt'. Secret Story (uit 1992) blijft toch wel zijn allerbeste. Die staat niet voor niets op 1 in mijn P10.

avatar van Broem
Vanochtend blind uit mijn platenkast getrokken en weer eens op d'n draaiert gelegd. Wat een heerlijk subtiel album uit de vroege periode van Pat is dit toch. Blijft een feestje om deze gigant aan het werk te horen.

Hoi Broem, Ik heb (nagenoeg) alles van Pat. Heeft hij eigenlijk ooit een slecht album gemaakt? Mijn antwoord NON
Heerlijke gitarist die je altijd op kunt zetten. Een topper zoals Lee Ritenour en Larry Carlton

avatar van Broem
Nou Neal Peart Pat kan zich ook wel eens verliezen in oeverloos gepiel. Pat Metheny - Zero Tolerance for Silence (1992) heeft mij bv nooit kunnen bekoren. Ook sommige samenwerkingsverbanden zoals bv Steve Reich, Kronos Quartet & Pat Metheny - Different Trains / Electric Counterpoint (1989) pakken mij niet altijd. Maar we zijn het met elkaar eens dat hij een ontzettend goeie gitarist en arrangeur is.