Apollo Four Forty - Electro Glide in Blue (1997)

Electronic / Dance
Label: Epic

1. Stealth Overture (1:00)
  2. Ain't Talkin' 'Bout Dub (4:31)
  3. Altamont Super-Highway Revisited (6:31)
  4. Electro Glide in Blue (8:36)
  5. Vanishing Point (7:27)
  6. Tears of the Gods (6:17)
  7. Carrera Rapida (Theme from Rapid Racer) (6:46)
  8. Krupa (6:15)
  9. White Man's Throat (4:53)
  10. Pain in Any Language (8:38)

met Billy MacKenzie

11. Stealth Mass in F#M (6:35)
  12. Raw Power * (3:50)
totale tijdsduur: 1:07:29 (1:11:19)
avatar van Rayaccos
Viel me toendertijd toch erg tegen, het is een flauw album.

avatar van gemaster
Krupa is wel een leuk nummertje en 'Ain't Talkn 'Bout Dub' is natuurlijk een heerlijk nummer met dat gejatte riffje van Van Halen.

Lekkere cd. Tracks als Electro Glide in Blue, Vanishing Point, Pain in any Language en het geweldige Stealth Mass in F#M doen dit album toch wel boven 3* uitstijgen.

nicolas
van welk nummer van van halen is het gejat?

nvt

rodneyVL
nicolas schreef:
van welk nummer van van halen is het gejat?

Het is gejat van "Ain't talkin' bout love". Wat een veranderingen in de titel he:)

EVANSHEWSON
gemaster schreef:

Ja, dat vind ik ook; Maar is heel die cd een beetje de moeite ?
No idea, nooit gehoord...

Dit is nog steeds een heerlijke CD met een mix van muziekstijlen. Oke misschien zijn niet alle nummers even sterk, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door geweldig nummers zoals Krupa, Stealth Mass in F#m en vooral door het hoogtepunt Pain in any language; een ca. 8.30 minuut durende track met zang van Billy MacKenzie (bekend als zanger van the Associates). Pijnlijk mooi nummer. Wrang detail is dat Billy kort daarna zelfmoord pleegde!

avatar van Herr Meijer
He, dat wist ik niet, dat Billy MacKenzie hier op meezingt. Terwijl ik de cd al tien jaar in huis heb. Zegt eigenlijk wel genoeg over hoe vaak ik hem draai, hehe.

Pastichio Rocker
Prima album. Een lekkere mix van stijlen. Rock, blues, jazz, big beat, jungle, dance, pop en hip-hop, zowat alles passeert de revue en wordt in zo'n dikke zeventig minuten samengesmolten. Pakt soms prima uit, zoals op het prima en overbekende 'Ain't Talkin' 'Bout Dub', mede vanwege het herkenbare Van halen gitaarloopje. Andere uitschieters zijn Krupa (een ode aan Gene Krupa), Tears Of The Gods en Pain in any Language, een samenwerking met de late Billy MacKenzie, zanger van The Associates. Verwacht verder geen moeilijke of diepe nummers: Apollo Four Forty maakt gewoon lekker in het gehoor liggende dansmuziek. 4*

avatar van FunkStarr
Aparte band, en zoals al door velen gezegd een mix van verschillende stylen. Als album in z'n geheel niet slecht maar de absolute uitschieter is natuurlijk Aint Talkin Bout Dub. Vanwege dit fantastische nummer een 3,5, want de rest van het album vind ik persoonlijk niet echt denderend. De single van Aint Talkin Bout Dub is wel zeer de moeite waard met 2 coole remixes en een non album? track.

avatar van Shelter
wel ok, maar niet geweldig.
Aint Talkin Bout Dub is super, wat een opzwepend nummer.
De rest valt er bij in het niet, maar echt slecht is het ook niet.
Electro Glide in Blue en Vanishing Point komen in de buurt.

avatar van adri1982
De twee beste nummers van dit album klinken juist 'Electric glide in blue' en 'Vanishing point' het mooist. De rest van het album is ook erg goed. Ik ben verbaasd dat album een mager stemgemiddelde heeft.