Kelley Polar - I Need You to Hold on While the Sky Is Falling (2008)

Dance / Pop
Label: Environ

1. A Feeling of the All-Thing (4:39)
  2. Zeno of Elea (3:13)
  3. Entropy Reigns (In the Celestial City) (4:58)
  4. Chrysanthemum (3:54)
  5. Rosenband (4:40)
  6. Satellites (6:40)
  7. A Dream in Three Parts (On Themes by Enesco) (4:34)
  8. We Live in an Expanding Universe (4:55)
  9. Sea of Sine Waves (5:40)
  10. Thurston and Grisha (2:26)
  11. In Paradisum (2:26)
Vind het moeilijk om deze muziek te duiden, maar het debuut heb ik steeds meer leren waarderen. Van deze plaat ken ik track 4 en 5, aangezien die vorig jaar al op een 12" verschenen en met name het fantastische Rosenband heb ik stukgedraaid... ben erg benieuwd naar dit album!

Nou, dat viel niet mee.

Waar de vorige plaat nog een zekere rust en romantiek uitstraalde, kan ik hier heel weinig mee. Het klinkt allemaal nogal druk; er lijkt weinig lijn in te zitten. Sommige nummers zijn nogal overgearrangeerd, te vol gepropt, terwijl sommige andere nummers zelfs ronduit lelijk zijn.

Een paar nummers kunnen er echt wel mee door, maar vooralsnog is dit een fikse teleurstelling, want ik had hier best wel naar uitgekeken.

avatar van djarend
Saaie plaat, vorige was veel beter, helaas, ook 2 ** van mij

avatar van van elst
Voor mij 1 van de beste releases van 2008 tot nu toe.. Op alle vlakken een vooruitgang tov van de vorige plaat. (nog) betere songs, vaak op het poppige af maar daar hou ik van. Produktie is ook spannender en beter uitgedacht als op de eersteling.

favorieten

*entropy reigns (dat zou een supersingle zijn!)
* a dream in tree parts
* zeno of elea

avatar van van elst
8.4 op pitchfork, ben dan toch niet de enige die deze plaat wel lust.

khonnor
voila, het gemiddelde wat opkrikken.
deze plaat is beter en meer uitgebalanceerd dan het debuut. lees ook: minder saai en voorspelbaar.

Beitel
Heerlijk album, dat mij deed denken aan Hercules & Love Affair: ook dat bracht disco met wat melancholie en verwijzingen naar de Griekse oudheid. Kelley Polar is echter wat interessanter. Het is licht, maar keer op keer is er wel wat dat je helemaal meesleept.

Tegen het einde begint het echter wat teveel op elkaar te lijken, met name omdat Kelley Polar niet meer genoeg creativiteit heeft om van de laatste nummers ook wat speciaals te maken. De eerste negen nummers zijn echter stuk voor stuk een genot.

avatar van Sander14
Vind deze een stuk minder dan zijn voorganger, sommige nummers (zoals de afsluiter) zijn bij vlagen ronduit irritant om te beluisteren. Gelukkig staan er ook een aantal sterke nummers op waardoor de eindbalans uitkomt op 3*.

Ik was met 2* wel erg streng voor deze plaat, zo slecht is ie nu ook weer niet. De voorganger blijft een klasse of wat beter, dat wel.

avatar van brooklyn
Sea of Sine Waves