Bass Communion - Pacific Codex (2008)

Electronic
Label: Equation

1. Pacific Codex 1 (20:27)
  2. Pacific Codex 2 (19:39)
avatar van charlezzz
mooie plaat, mooie verpakking...

avatar van Nakur
Zeker weer vinyl only?

avatar van charlezzz
nope. cd only deze keer. er zijn nog wel tests uitgevoerd op vinyl maar het bleek niet naar behoren op vinyl te persen.

avatar van Nakur
Huh? hoe kan dat? Qua tijdsduur op beide kanten zou het goed moeten lukken. tenzij de groeven dan te dicht op elkaar kwamen te staan.

avatar van charlezzz
heeft niks met lengte te maken.

fase problemen waarschijnlijk, waardoor ondanks een vlekkeloos vinyl kraken ontstaan en de naald zelfs uit de groef vliegen kan.

avatar van dynamo d
charlezzz schreef:
nope. cd only deze keer.

niet helemaal juist, is ook op dvd-audio 5.1 uitgekomen.

avatar van Waldo Jeffers
Net geluisterd, ik moet zeggen dat ik hem minder vind dan de eerdere albums. Een beetje té nietszeggend, té nihilistisch. Je kan ver gaan in het minimalisme of zen-toestanden, maar dit gaat me iets te ver. Ondanks dat toch nog een 3*, omdat hij best aangenaam in het oor lag & dat ik we verwittigd was. Steven Wilson noemde dit zelf al zijn meest zen & minimalistisch album & dat klopt (zoals al eerder gezegd) voor mij wel degelijk. Volgende keer wat minder minimalisme Steven?

avatar van dynamo d
Helaas is Pacific Codex ook al weer uitverkocht. Dit album is in zeer beperkte oplage uitgebracht. Het is onbekend of er nog een nieuwe re-release komt. Er zijn tot dusver nog geen signalen dat dat het geval zal zijn.

avatar van HeterodoxY
Er is onlangs een limited rerelease geweest, in een setje, samen met Litany, Vajrayana/Indicates Void en Reconstructions. Maar ook die zal al wel weer uitverkocht zijn.