Hans Zimmer & Bryan Adams - Spirit: Stallion of the Cimarron (2002)

Duitsland / Canada
Score
Label: A&M

1. Here I Am (End Title) (4:45)
  2. I Will Always Return (3:59)
  3. You Can't Take Me (2:57)
  4. Get Off My Back (2:49)
  5. Brothers Under the Sun (3:58)
  6. Don't Let Go (4:02)
  7. This Is Where I Belong (2:21)
  8. Here I Am (4:32)
  9. Sound the Bugle (3:55)
  10. Run Free (Zimmer) (2:51)
  11. Homeland (Main Title) (Zimmer) (3:42)
  12. Rain (Zimmer) (6:22)
  13. The Long Road Back (Zimmer) (7:11)
  14. Nothing I've Ever Known (3:52)
  15. I Will Always Return (Finale) (2:46)

avatar van Nicolage Rico
Het album heb ik gekregen, maar echt de moeite om het te luisteren heb ik nooit gehad. Best erg, want ik vind (vooral vond) Bryan Adams altijd een erg goede zanger. "Here I am" is wel een mooi nummer.

neo
Ik denk dat naast een de Zimmer score selecties op deze de de Adams tracks ook inderdaad mij erg raken. Heb echter nooit de moeite willen nemen om hierbuiten om iets van hem te luisteren

music_kaza
Los vind ik die liedjes niet zo mooi. De soundtrack van Zimmer wel. Maar die 2 gecombineerd in de film weet iets heel prachtigs te creëren. Spirit heeft goeie muziek en eigenlijk ook omdat het aardig apart is voor zo'n tekenfilm. (De liedjes worden niet gezongen door de personages zelf die er meteen een hele musical van maken)
Mooi hoor.

avatar van dynamo d
1,5
Dit is zo'n soundtrack waarvan je na een keer luisteren weet dat je 'm nooit meer zal opzetten. Als ik een zolder zou hebben, zou Spirit daar nu naar toe verhuizen. Vlakke liedjes. Alleen The Long Road Back haalt een beetje het Hans Zimmer-niveau.

avatar van kwinz
jothi schreef:
Here I Am is mooi

Ja zeker! Ik heb de CD thuis en ik vind 'm echt geweldig!
Hans Zimmer is echt goed en heeft de liedjes van The Lion King ook gecomponeerd! Bryan Adams heeft de stem van Phill Collins. (Een beetje dan..)

supper mooie cd. bijna allemaal even goed de nummers. het zijn rustige , krachtige nummers. Here I Am is een zeer goed nummer.

4.5*

avatar van kwinz
De muziek maakt de film emotioneler en dan raakt de film je meer

Ik heb de film nog eens herzien. De film is opzich heel goed maar de muziek maakt het nog eens stukken beter. Dit is een heel sterk album. Hans Zimmer heeft er weeral eens iets suppergoed van gemaakt. Met Bryan Adams zijn sommige nummers heel goed..

Verhoog stem naar 5*

prachtige cd prachtige film heb het liedje here i am gebruikt bij het doopsel van mijn zoontje!!!

avatar van HANSZIMMER
Hier heeft Hans Zimmer echt Pareltjes van nummers geschreven. Homeland en Run free zijn na tien keer te beluisteren nog fantastisch.

Een totaal slechte film zou nog mijn sympathie krijgen moest het beginnen met het fantastisce melodische Homeland en als het afsluit met de Uberclimax van Run Free

Machtige soundtrack!!

avatar van JohnWilliams
Erg mooie score maar helaas staat de helft van Zimmer's bijdrage er niet op...
Toch een heerlijke score om naar te luisteren, ook de Bryan Adams tracks zijn geweldig. 4*.

PriestMaiden
Mooie tekenfilm en idem soundtrack.

PriestMaiden
jothi schreef:
Here I Am is mooi

Inderdaad, één van de beste nummers van Bryan Adams.

avatar van rkdev
Momenteel schalt deze plaat weer eens door m'n speakers en het is eigenlijk best wel een goede plaat. Doordat Bryan deze keer geen gebruik maakt van z'n 'normale' rock geluid met gitaren, maar de muziek van Hans Zimmer hem begeleidt is dit een erg sfeervolle plaat geworden. Wel duidelijk een soundtrack in de Disney stijl (wat het niet is), maar dat vind ik niet erg.

avatar van horned_reaper
Run Free is echt fantastisch!! Een symfonie orkest op zijn top van bombast! Heerlijk

avatar van HANSZIMMER
Een mooier evenwicht tussen Zimmer zijn muziek en de liedjes van Bryan Adams had wel gemogen naar mijn mening. Net zoals The Lion King is alle muziek samengeperst tot 4 nummers en is de rest liedjes waarvan sommigen zelfs twee keer worden gezongen....
Kweet dat Bryan Adams wss beter verkoopt, ma kvind het toch enorm jammer, zeker omdat er heel veel mooie momenten uit de film niet op het album staan maar wel massas liedjes die niet eens in de film voorkomen.

avatar van Ronald5150
Een aardig album van Bryan Adams in samenwerking met componist Hans Zimmer. De stem van Adams blijft prachtig en toegegeven de muziek past uitstekend bij de film. Maar ik vind het allemaal net even te netjes binnen de lijntjes. Nu weet ik ook wel dat Bryan Adams geen grote vernieuwer is, maar een stevig rockende Adams hoor ik toch veel liever dan deze brave liedjes. Dit is zeker geen slecht album, maar ik vind het persoonlijk niet boeiend genoeg.

avatar van Twinpeaks
Goeie soundtrack . Ook het werk van Zimmer spreekt aan .Ik heb de film nog nooit gezien ,maar ik kan me wel voorstellen hoe het allemaal in elkaar steekt. Adams levert puike songs aan al is het allemaal wat kalm . Neemt niet weg dat ik deze wel met een 4 sterren kan belonen.