Boris - Smile (2008)

Label: Diwphalanx

1. Message (7:06)
  2. BUZZ-IN (2:34)
  3. Shoot! (5:02)
  4. Flower Sun Rain (5:35)
  5. Next Saturn (5:20)
  6. Dead Destination (7:26)
  7. You Put Up Your Umbrella (9:19)
  8. Full Song (19:20)
khonnor
de Amerikaanse versie is braver geproducet....

volgens vele criticasters is SL versie gewoon OK en is de Japanse versie het meesterwerk. spijtig dat die in import dik 30 EUR kost

de japanse vynil versie gaat ondertussen zelfs een 150 EUR op ebay.

om het nog ingewikkelder te maken zal de Amerikaanse vynil versie een paar extra tracks en andere mixes van songs bevatten...

Boris is een heerlijk groepke, maar al die zever met 10 verschillende versies in zevenendertig kleuren begint me toch wel een beetje de keel uit te hangen....

zucht

tip: voor de vynil lovers. koop de US CD versie niet. binnen enkele weken komt de vynil versie immers uit, en SL kennende zal die weer superieur zijn aan de CD versie...

tip2: bestel de japanse versie hier (http://www.inoxia-rec.com/preorder.html) voor 30 USD is ie de jouwe... en ja, is echt vele malen beter

avatar van Jochempie
Welk concert waren jullie geweest dan? Doornroosje? Ik was daar ook bij, en wat een concert inderdaad, ik had wel enorme pijn in mijn oren naderhand. Het concert vorig jaar in 013 vond ik zelfs nog iets beter want toen speelde ze Flood

khonnor schreef:

net besteld.

avatar van Nakur
Ik ben daar ondertussen ook achter. En dan heb ik het niet alleen over de bizarre verpakking maar ook over de muziek. Zoals ik al eerder zei, dertig minuten waanzin welke een hele grote 'smile' op mijn tronie tovert, om om te gaan in uitgesponnen en emotionerende drones. De VS versie mist de scherpe randjes

exactly....

en zoals ik al zei, wie de US CD versie koopt is goed gek. De US vynil versie zal waarschijnlijk superieur zijn, met mooiere verpakking en extra tracks.... (zie wikipedia)

avatar van jeko
Net binnen, het hoesje is in iedergeval al top, stem volgt later.

avatar van jeko
Qua heftigheid spant Boris at Last -Feedbacker- de kroon, maar smile kent ook zeker de nodige wow momenten.

BlueVelvet schreef:
Full Song, het weergaloze nummer dat alle andere wegblaast.

Full Song is een mooi nummer, maar dat wegblazen vind ik eigenlijk wel meevallen.

khonnor
2LP versie is uit op SL!!!

snel zijn is de boodschap: eerste persie 1000 ex op oranje heavy vynil

avatar van BlueVelvet
jeko schreef:
Inmiddels heb ik de plaat zó vaak gehoord dat ik dat wat moet nuanceren. Full Song is nog steeds het beste nummer op Smile in mijn ogen, maar zo groot is de kloof met de andere nummers niet. Next Saturn en You Put Up Your Umbrella zijn prachtig, en ook de rest is zeer de moeite waard.

Boris levert once again een superplaat af.

avatar van itchy
Is intussen vijf sterren geworden hier. Gewoon de beste Boris-plaat tot nu toe, ik vind hier een bepaald soort emotie welke mij zeer aanspreekt, die ik op eerdere platen niet hoorde. Lastig onder woorden te brengen. Mijn favoriet op de plaat is Dead Destination, daar zit zó veel in!

Ik heb net de Southern Lord-vinyl versie gekocht. Daar staan dan weer 11 nummers op. Ik vind dat wel jammer al die verschillende uitgaves... Afijn, ik moet in ieder geval even wennen: waar ik bij Pink in een keer omver werd geblazen, gingen bij mij tijdens de eerste luisterbeurt van deze nieuwe plaat de wenkbrauwen enkele malen richting haargrens. Toch denk ik dat het wel gaat klikken na meerdere spins.

beste van boris.

Ik bedoel natuurlijk tien nummers... En de plaat wordt per draaibeurt beter! Stem volgt binnenkort. Ik denk rond de 4*

avatar van Nakur
Nogsteeds aanvoerder van mijn jaarlijst 2008!

De live uitgave (2cd) komt eraan:

Nov.21st
Start shipping at 18th
Full live album recorded at Wolf Creek during 6 weeks US tour in 2008. For entire Smile world tour BORIS has recruited legendary guitar player Michio Kurihara as the most reliable additional member.

klik

bij bovenstaande site aangekomen ga naar Diwphalanx Records

avatar van Space_Lord
Heb de Southern Lord-versie, en daar eindigen sommige nummers wel zeer abrupt..

Heeft de japanse versie dit niet of is dit juist de bedoeling?

Verdulleme, het kwartje is gevallen. Beter dan Pink wat mij betreft. Van heerlijk gebeuk tot ingetogen liedjes. Snap niet dat deze plaat zo matig ontvangen is in de pers... Verhoogd naar 4,5*

avatar van platedraaier
Wat een 8-baan rit zeg deze plaat.
Ik ben er na 1 luisterbeurt nog niet uit.
Intrigrerend is het wel. Maar of ik dit ook goed vind
Behoorlijk harde experimentele muziek dit voor mijn ongeoefende oor. (in dit genre)
De abrupte overgangen vind ik wel fijn. De plaat schiet van snoeihard naar relaxte japanse smartlappen. Erg moeilijk om hier iets zinnigs op te schrijven.
Maar dat laatste nummer "Full Song" is echt brilliant.
Voorlopig doet dit voor mij (nog) niet wat "Akuma No Uta" deed.
Ik ben gewoon "Blown Away" denk ik.

Joy
euh, wat is dit:?

genre?

avatar van platedraaier
Genre? Uhh Ik ben daar niet zo goed in. Maar ik denk dat Boris een soort van japanse experimentele noise rock/metal maakt.
Ik kwam hier min of meer tijdens mijn zoektocht naar het begrijpen van "japanse harshnoise". En via bands als Sonic Youth, Merzbow en Fugazi ben ben ik nu dus bij Boris terecht gekomen.

drooone

Joy
ok bedankt

niets voor mij denk ik..

avatar van king_pin
Zo af en toe heb ik heel veel zin in deze band en het is dan telkens weer een overweldigende ervaring. Moet ze echt nog een keer live meemaken!

avatar van platedraaier
Nu, een jaar na mijn eerste kennismaking met deze plaat, kan ik hem al veel beter plaatsen. Lekkere alle kanten op schietende rock. Wat me opvalt is dat op elk nummer gezongen wordt. Het zijn ook bijna allemaal liedjes met kop en staart.
Hoewel de tempowisselingen en gemoedstoestanden binnen de nummers nog vaak extreem zijn. Deze plaat rockt en stuitert dat het een lieve lust is.
Het laatste nummer "Full Song" vind ik veruit het beste dat deze plaat te bieden heeft. Hier komt eigenlijk de hele essentie van Boris samen in één song.

Boris is "Heavy Rock" en dat bewijzen ze op deze plaat maar eens temeer.

Gallow
Probeer zeker ook de japanse versie

avatar van king_pin
Hoor ik dat nou goed? 2:58 in The Point is Your Umbrella (of 'You put up Your Umbrella' of 'You were Holding an Umbrella') hoor ik een toetsenbord klik.
Hoe heet het nummer nou? De laatste kom ik het vaakst tegen maar er zijn dus meerdere titels?

Gallow
Het nummer heet, als we de Southern Lord versie benaderen, "You Were Holding An Umbrella". Ik weet niet waar de toevoeger deze tracklist vandaan getoverd heeft want ook de rest van de tracklist klopt van geen kanten.
SL versie: Boris (3) - Smile (CD, Album) at Discogs
Diwphalanx versie: Boris (3) - Smile (CD, Album) at Discogs
king_pin schreef:

Klopt, hoewel het volgens mij het geluid is van een effecten pedaal (stomp box) dat ingedrukt wordt.