Willie Evans Jr. - Communication (2008)

Label: Rawkus

met J One Da

10. Pathways

met Basic

avatar van J.M.
Leuk plaatje wat lekker makkelijk en snel wegluistert.

avatar van Osiris Apis
Leuk plaatje idd van de producer/mc van Asamov.
Communication kende ik trouwens al van Mr. Lif's 'Mo Mega B-sides'.

avatar van J.M.
Ik vind Mr. Lif trouwens wel erg sterk komen op Communication. Is ook het favoriete nummer van mij.

avatar van Rhythm & Poetry
Goede plaat, het eerste nummer vind ik met name dope. Hij freestyled daar min of meer terwijl op de achtergrond zijn best gebeatboxed wordt. Maar ook na deze opening blijft dit korte album (of is het een EP?) aangenaam om naar te luisteren. Willie is ook een uitstekend lyricist maar ik vind hem hier ook af en toe wat moeilijk te volgen, dit is mede een oorzaak van de producties die soms boven de wat zacht rappende rapper uitsteken. Dat is ook eigenlijk het grootste struikelblok van deze cd. Producties zijn overigens absoluut niet slecht te noemen en liggen voornamelijk goed in het gehoor.

Voor het cijfer sluit ik me aan bij de twee voorgangers.

avatar van Sjaakspeare
Ik ken deze man alleen van de tamelijk briljante remix van Brothaz, welke ik dan ook beduidend beter vind dan het origineel. Zie:

avatar van Osiris Apis
Hij heeft ook een remix album van Mo' Mega/Black Dialogue/Balance gemaakt, genaamd Black Mega.

Deze remix van C.R.E.A.M. is ook dope.

avatar van Sjaakspeare
Osiris Apis schreef:
Hij heeft ook een remix album van Mo'
Deze remix van C.R.E.A.M. is ook dope.

Zo. Deze remix blaast me wederom omver. Zeer goed. Ik heb 'm vergeleken met andere remixes van C.R.E.A.M., en hij overtrof de beste (die van 9th Wonder bijvoorbeeld) met gemak. Alleen deze kon ik ook wel erg waarderen, hoewel dat haast uitsluitend door de sfeer en de 'rauwheid' komt.

Maar ik vraag me af; aan de stemmen te zien vinden jullie dit album niet erg bijzonder. Hoe komt dat? Is dit album niet zo magistraal als deze twee remixes?

avatar van Osiris Apis
Zijn producties op Asamov - And Now vind ik beter.

avatar van Chuck Taylor
Goede rauwe hip-hop met een beetje soul/funk invloeden.