Eddie Floyd - Baby Lay Your Head Down (Gently on My Bed) (1973)

1 stem

R&B / Soul
Label: Stax

1. Something to Write Home About (3:10)
  2. We've Been Through Too Much Together (3:42)
  3. Whatcha Gonna Do with My Heart (3:49)
  4. I Wanna Do Things for You (3:24)
  5. Baby, Lay Your Head Down (Gently on My Bed) (3:45)
  6. The Highwayman (3:50)
  7. I Hear Footsteps (Coming Closer) (3:39)
  8. (I Didn't Know What Losing Was) 'Til I Lost You (2:50)
  9. Check Me Out (3:37)
  10. Lay Your Loving on Me (2:37)
avatar van Angelo
Deze Knock on wood zanger heeft een aantal fijne plaatjes gemaakt voor Stax en ‘Baby lay your head down’ was zijn een-na-laatste plaat voor dat label. Dit album kent dan weliswaar geen enkel nummer dat is uitgegroeid tot een klassieker van Stax, toch is dit album consistent van begin tot eind en is biedt dit album onversneden soul in de meest pure vorm. Een van de meest opvallende nummers van dit album is de titeltrack, dit nummer kent lichte reggae invloeden. Persoonlijke favoriete nummer op dit album is de über-funky bombastische knaller: ‘The highwayman’, wat een meesterlijk nummer (!) – de instrumentatie is off the hook. Datzelfde geldt voor ‘I didn’t know what losing was ‘til I lost you’. Ook de afsluiter ‘Lay your loving on me’ vind ik erg fijn. Dit album staat garant voor kwaliteit en laat horen waar Stax in de jaren ’70 voor stond: verslavende soul. Absoluut het uitproberen waard als je ’t mij vraagt.

avatar van Osiris Apis
Angelo schreef:
Ja geweldig nummer. Wat een blazers!