Nizlopi - Make It Happen (2008)

Label: FDM

met Rory McLeod

14. If You Care About It
  15. Lay Down
avatar van chansadres
Vorig album was geweldig. Zeker na het optreden op Lowlands kon het niet meer stuk! Vraag me af wat ze er van maken!

avatar van chansadres
De eerste single Start beginning kan me nog niet warm maken. Intro is vrij apart...

JayJay
Ik ben ook nog niet onder de indruk...

avatar van Rens12
Aanvankelijk moest ik wennen aan de stem en de wijze waarop Nizlopi muziek maakte, maar na een poosje luisteren, aan de kant leggen en opnieuw beluisteren wekte het toch wel interesses bij mij op.

Nizlopi is heerlijke muziek om bij weg te dromen.

Het vorige album 'Half these songs are about you' bevatte lekkere nummers, zoals Call it up, Long distance, Love rage on. Het album had ook wat rustigere nummers die ook fijn in het gehoor liggen, zoals Worry, JCB en Sing around it.

Ik hoop dat het nieuwe album 'Make it happen', nog meer extra variatie brengt in de wijze dat ze muziek maken.

De clip Start Beginning van het nieuwe album begint al goed en ben benieuwd naar het gehele album.

Geweldigenoten
Release staat nu op 15 april (bron: Amazon), dus ben benieuwd wanneer deze in Nederland te krijgen is. Op zich vind ik 'Start beginning' wel meevallen en als je 'm vaker hoort (wat ik met zoveel eerste singles heb) wordt het steeds beter.
Hun eerste album vraagt simpelweg om een eveneens sterke opvolger.

Geweldigenoten
Wat valt me dit album tegen zeg. Ik heb hun nog nooit live gezien, maar is dat beebop normaal bij Nizlopi? Een paar nummers vind ik niet erg, maar het wordt halverwege tegen het irritante aan.
Toch geef ik een voldoende, aangezien ik de melodie en zang weer prima vind. Wel duidelijk de minste van de twee albums van Nizlopi, waarin ik nummers zoals JCB toch erg mis...

avatar van Mctijn
Het beboppen stoort inderdaad enorm. Waarom hebben ze hun liedjes niet gewoon puur gehouden als op 'Half these songs...", onbegrijpelijk.

2,5* voor deze.