Masters at Work - The Tenth Anniversary Collection Part One: 1990 - 1995 (2000)

Dance
Label: BBE

1. River Ocean - Love & Happiness [Yemaya y Ochun) (House Nation Mix] (9:51)

met India

2. Desiya - Comin' on Strong [Spagatini Mix] (8:02)

met Melissa Yiannakou

3. Barbara Tucker - Beautiful People [The Underground Network Mix] (9:04)
  4. Masters at Work - I Can't Get No Sleep [Ken / Lou 12'' Mix] (6:45)

met India

5. Marc Anthony - Ride on the Rhythm [Little Louie Vega & Kenny Dope Gonzalez Mix] (7:08)
  6. Voices - Voices in My Mind (7:06)
  7. Barbara Tucker - I Get Lifted [The Bar Dub] (6:26)
  8. Urbanized - Helpless (I Don't Know What to Do Without You) [KenLou Remix] (8:09)

met Silvano

9. Martha Wash - Carry On [Little Louie Vega & Kenny Dope Gonzalez Mix] (6:46)
  10. Masters at Work - When You Touch Me (9:45)

met India

11. Trey Lorenz - Photograph of Mary [MAW Dub] (6:19)
  12. Tito Puente - Ran Kan Kan [Little Louie Vega & Kenny Dope Gonzalez Mix] (6:32)
  13. Chris Cuevas - Hip Hop [Masters at Work Remix] (3:24)
  14. Alison Limerick - Gettin' It Right [The Hotel Mix] (6:37)
  15. Ce Ce Peniston - Crazy Love [Little Louie Vega & Kenny Dope Gonzalez Mix] (4:54)
  16. Lisa Stansfield - Set Your Lovin' Free [Little Louie Vega & Kenny Dope Gonzalez Mix] (7:26)
  17. Chic - Chic Mystique [Little Louie Vega & Kenny Dope Gonzalez Mix] (8:05)
  18. Tito Puente - Para los Rumberos [Little Louie Vega & Kenny Dope Gonzalez Mix] (5:33)
  19. Simply Red - Thrill Me [Masters at Work Mix] (6:05)
  20. Nuyorican Soul - The Nervous Track [Ballsy Mix] (6:28)
  21. KenLou - Moonshine (7:57)
  22. Urban Species - Listen (Just Listen) [Louies Master Mix] (7:02)
  23. Masters at Work - Blood Vibes (5:48)
  24. Masters at Work - Justa 'Lil' Dope (6:40)
  25. KenLou 3 - What a Sensation (8:58)
  26. KenLou 2 - The Bounce (7:47)
  27. The Bucketheads - The Bomb (14:50)
  28. Kenny Dope - Boomin' in Ya Jeep [LP Mix] (4:36)

met Screechy Dan

29. Masters at Work - The Ha Dance [Ken / Lou Mixx] (6:00)
  30. Mondo Grosso - Souffles H [King Street Club Mix] (6:44)
  31. Sole Fusion - Bass Tone [House Nation Mix] (7:10)
  32. KenLou 2 - Freaky (9:48)
  33. Hardrive - Deep Inside [Original] (6:31)
  34. Masters at Work - Our Mute Horn (7:45)
  35. Sole Fusion - We Can Make It [Underground Network Mix] (7:12)
  36. Lil 'Mo' Yin Yang - Reach ['Little' 'More' Mix] (7:52)
  37. House of Gypsies - Sume Sigh Say [The Masters Remix] (7:47)
avatar van RogerV
Goede verzameling met het vroege werk van de Masters. Dit zo vol van kwaliteit en bevlogenheid. Mooi dat het hiermee weer voor iedereen bereikbaar werd.

avatar van FunkyMonk
Wat een klassiekers van houseplaten die je hier allemaal op terugvind (ook op part 2)!
Wat hebben deze jongens in de jaren lekkere muziek gemaakt.

avatar van T.O.
Inderdaad erg fijn en invloedrijk werk hier van Louie en Kenny.

De r&b-achtige remixes die ze later gemaakt zijn een stuk minder toch.

T.O. schreef:
Inderdaad erg fijn en invloedrijk werk hier van Louie en Kenny.

De heren van Masters at Work - Louie Vega & Kenny Dope - hebben inderdaad veel invloed gehad op de dansmuziek. Hier zijn hun hoogtepunten uit 1990-1995 verzameld. Op CD1 vind je the Vocals, op CD2 Dubs and maw vocals, op CD3 Beats and Loops en op CD4: Tools and grooves. Verpakt in een heel fraai zilveren digipack.

Als je van de discofunk uit eind jaren '70 / begin jaren '80 houdt, dan zit je goed bij deze prachtige verzamelbox van Masters at Work. De housemuziek die erop staat sluit hierop aan, met soms zelfs wat jazzy invloeden. Het is vooral Soulful house die de heren zelf maken, produceren en/of mixen, altijd met een heerlijke groove. Bijna alle songs zijn (zeer) de moeite waard, en dat met maar liefst 4 volle discs (4,5 uur lang muziek!) in deze fraaie boxset. Meestal in de volle heerlijke 12" of album versie. Als ik er eentje uitlicht, neem ik Beautiful People van Barbara Tucker. Wat een heerlijk nummer is dat zeg! Typisch voor deze verzamelbox.

avatar van thelion
Een 4 cdbox met het beste van wat de heren Kenny "Dope" Gonzalez & "Little" Louie Vega (a.k.a. Masters At Work) in de periode 1990-1995 allemaal op de plaat hebben gezet.

Deze heren waren "Hot as Hell" begin jaren 90 alles en iedereen wilde met dit producers / remix duo werken en dat was niet voor niets.
De heren hebben een geheel eigen geluid gecreeërd, als je een beetje in de dance zat destijds hoorde je gelijk dat het een productie van Masters at Work betrof.

Op deze 4 schijfjes alleen maar geweldige dancetracks pure kwaliteit. Het is Dance met Disco en Funk invloeden getransformeerd naar hedendaagse Dance, overgoten met een heel erg herkenbare sfeer en eigen geluid. Dat eigengeluid hebben ze vooral te danken aan het goed gebruiken van vocals, piano, saxofoon, trompet en de beat en drive die in de nummers zit.

Ga hier niet alle nummers becommentarieëren, maar nummers als Love & Happiness, Beautiful People, When You Touch Me, Deep Inside, The Bomb en We Can Make It zijn voor mij de absolute TOP van wat er aan Dance in die periode werd geproduceert.

De nummers zijn bijna allemaal in de orgineele 12" versie op deze schijfjes gezet en ook dat vind ik een groot + punt.

Voor wat de Heren tussen 1996 en 2000 allemaal hebben gedaan is er de Box Masters At Work - The Tenth Anniversary Collection Part Two ook deze box is van een ongekende kwaliteit.

De Heren waren ook begenadigd DJ's deze mix dubbel cd is een zeer sterk mix album van "Little Louie Vega.

5* voor deze blauwdruk van de Dance van Masters At Work.

avatar van RogerV
Er staat inderdaad ook geen enkel minder goed nummer op. Zoveel keuze is er uit goede dingen die ze gemaakt hebben.

Uiteraard zijn er de bekende hits als The Bomb, Deep inside, Beautiful people, Love & Happiness When you toch me en I can't get no sleep allemaal knallers.

Ook onder de minder bekende tracks zijn geweldige dingen. Zo zijn er de rauwe housestukken van Kenlou die bijzonder stevig en goed zijn. En ook de eerste track van Nuyorican soul, die niet echt op het latere werk lijkt maar wel geniaal in elkaar zit. En de samenwerking met Erick Morillo op Reach, een bloedhete clubtrack.

En ook weten ze soms een wat meer zwoele schemersfeer neer te zetten die ze wat mij betreft meer hadden mogen uitbuiten. Voorbeelden daarvan zijn Helpless en Freaky