Big Big Train - Goodbye to the Age of Steam (1994)

Label: Giant Electric Pea

1. Wind Distorted Pioneers (3:21)
  2. Head Hit the Pillow (5:49)
  3. Edge of the Known World (4:47)
  4. Landfall (4:18)
  5. Dragon Bone Hill (3:52)
  6. Blow the House Down (9:20)
  7. Expecting Snow (2:36)
  8. Blue Silver Red (10:04)
  9. Losing Your Way (7:31)
  10. Two Poets Meet * (4:30)
  11. Far Distant Thing * (4:35)
  12. Expecting Dragons * (7:16)
  13. Losing Your Way [Extended] * (10:01)
nicoot
Wordt momenteel geremastered en komt dit jaar nog opnieuw uit! Benieuwd in hoeverre dit lijkt op The Underfall Yard, het enige van hen dat ik in m'n bezit heb.

voltazy
reken maar op een flink verschil

avatar van Brunniepoo
Hé, dat is goed nieuws!

Zeker niet hun beste plaat, maar leuk dat hij in ieder geval weer verkrijgbaar zal zijn. Nu maar hopen dat ze toch nog een keer zin krijgen om Bard ook te doen.

nicoot
Sinds deze week opnieuw verkrijgbaar via hun site (aan 8 luttele pond), mooi geremixed en met drie bonusnummers!

avatar van Brunniepoo
Tja, meer dan leuk was het om eerlijk te zijn niet. Qua niveau staat dit toch wel mijlen ver af van hun recentere werk, met name compositorisch is het allemaal nog weinig overtuigend.

avatar van jorro
Ruim een jaar geleden pas kennis mee gemaakt. Het is niet onaardige progrock, maar dit debuut is (nog?) geen top. Blow the House Down en (de lange versie van) Losing Your Way zijn wat mij betreft de twee nummers die de beste indruk achter laten. De rest klinkt soms wat gekunsteld maar bevat zeker prettige passages
Zeker een band met potentie.