Evildead - The Underworld (1991)

Label: SPV

1. Intro (Comshell 5) (1:35)
  2. Global Warming (3:15)
  3. Branded (4:46)
  4. Welcome to Kuwait (3:46)
  5. Critic / Cynic (4:05)
  6. The Hood (3:50)
  7. The Underworld (4:36)
  8. He's a Woman / She's a Man (3:23)
  9. Process Elimination (3:51)
  10. Labyrinth of the Mind (4:19)
  11. Reap What You Sow (5:21)
avatar van LinkinPark90
Goed vervolg op Annihilation of Civilization. Hoewel het songmateriaal op de voorgaande plaat iets straffer was staan hier ook lekkere thrash beukers op.

avatar van ZAP!
Eveneens in de re-review n.a.v. de nieuwe release van de band.

Ook deze indertijd flink vaak gedraaid, maar dat zal er niet weer van gaan komen.
Geen slecht vervolg, maar het klinkt gemiddeld allemaal wat als een ietwat saaie herhalingsoefening.
Ik vind de productie ook wat sterieler klinken, met de snare als grootste minpunt.
Wel is het gitaarwerk hier en daar echt nog wel om te smullen.
Al met al goed te doen, maar meer dan een dikke zes à kleine zeven zit er niet in.
De mislukte cover 'He's a Woman...' bezegelt het lot in de uiteindelijke keuze.

Label is hier SPV, net als de debuut-EP, maar de voorganger heeft dan weer Steamhammer als label, ik kende deze altijd in combi: SPV / Steamhammer, maar het fijne weet ik er niet van. Als ik bv. via EM-MA de site van Steamhammer bezoek, kom ik terecht op SPVHannover op Facebook terecht.

avatar van Edwynn
Steamhammer is een sublabel van SPV.

avatar van ZAP!
Okay thanks, dus de info klopt op MuMe, neem ik dan aan.

avatar van Edwynn
Het is maar hoe je het bekijkt. SPV is de moedermaatschappij. Steamhammer het label.

Op mijn exemplaar staat Steamhammer vrij prominent vermeld. en ergens in een hoekje zien we het logo van SPV nog.

avatar van ZAP!
Dat gaat 'over my head'; er zijn maar een paar opties.
Ofwel hebben ze getekend bij SPV, ofwel bij Steamhammer?
Of bij allebei, eventueel...

Verder niet zo belangrijk of een probleem hoor, ik laat dit aan de experts over.