Metro - Metro (1976)

Label: Sire

1. Criminal World (5:26)
  2. Precious (3:01)
  3. Overture to Flame / Flame (8:27)
  4. Mono Messiah (4:00)
  5. Black Lace Shoulder (4:29)
  6. Paris (5:55)
  7. One-Way Night (3:17)
  8. Jade (4:38)
avatar van lebowski
Wie van de twee is Duncan Browne? De linker I guess. Veel goeds gehoord over dit album.

avatar van Premonition
Yep en de rechter is Peter Godwin. In bekende dandylook, hoewel Browne twee jaar later meer the wild places opzocht, bleef Godwin meer trouw an de sound van Metro. Te omschrijven als Sailor in meer exotische omgeving en dat is geen diskwalificatie!

avatar van lebowski
Superalbum. Intelligente popmuziek, melodieën die beklijven, deze móet ik op vinyl hebben. Mooiste nummer: Black Lace Shoulder. Leuk ook om te horen hoe in Jade de eerste vingeroefeningen voor Duncan Browne's Wild Places al te horen zijn. 4*

avatar van perrospicados
Zo jammer dat Duncan op veel te jonge leeftijd ons ontvallen is. Ongetwijfeld had hij ons op nog veel meer juweeltjes kunnen trakteren.
Tis nie anders.

avatar van lebowski
En eindelijk gevonden op vinyl, begin dit album steeds meer te waarderen. Prachtige ambachtelijke muziek, met aandacht voor melodie en detail, met al duidelijk de zwoele sferen die Browne een paar jaar later de hitparades in zouden schieten.

Dit album heb ik echt grijs gedraaid. Graag zou ik het digitaal willen hebben. Is echter moeilijk aan te komen. Heeft iemand een tip?

avatar van reptile71
Goh, ik wist niet dat Bowie's Criminal World een cover was, wel dus.

avatar van perrospicados
Yep, het origineel is zelfs mooier

Nieuwstad
Vandaag op vinyl tegengekomen en maar meegenomen vanwegen de goeie berichten hier

Eerste luisterbeurt valt helemaal niet tegen, lekker relaxed en catchy te gelijk, wordt vervolgd.

avatar van De Siepel
Ha, op dit album, heb ik in de jaren '70 en begin '80 nog menig jointje gerookt. Magische en zweverige plaat. Ik wist niet dat Duncan Browne het aardse al sinds lang heeft verruild voor het eeuwige. Heeft in ieder geval een prachtig album achtergelaten.

avatar van Jan Wessels
boston schreef:

Duncan Browne - Planet Earth (2017)