Come - Near Life Experience (1996)

Label: Matador

1. Hurricane (5:55)
  2. Weak as the Moon (4:11)
  3. Secret Number (4:03)
  4. Bitten (4:29)
  5. Shoot Me First (3:44)
  6. Walk On's (3:18)
  7. Half Life (3:26)
  8. Sloe-Eyed (3:35)
avatar van itchy
Vervolg op het zeer sterke "Don't Ask, Don't Tell". Gedreven duistere indie-gitaarrock. De ritmesectie had inmiddels de band verlaten, en zangeres/gitariste Thalia Zedek en gitarist Chris Brokaw worden hier bijgestaan door gastmuzikanten uit uiteenlopende bands uit de Chicago-scene zoals Jesus Lizard, Tortoise en Gastr del Sol. Liefhebbers weten genoeg.
Een pietsje minder dan voorgenoemd album, maar toch een drietal werkelijk schitterende nummers: Hurricane, Weak as The Moon en Shoot me First, die in de voorhoede van het Come-oeuvre opereren.