Wentus Blues Band - Family Meeting (2008)

Finland
Blues / Rock
Label: Ruf

1. Intro: Going to the Show (1:08)
  2. Moonshine (4:35)
  3. You Gonna Make Me Cry (5:21)
  4. Since I Been Loving You (4:57)

met Sven Zetterberg

5. I Got to Go (4:06)

met Sven Zetterberg en Kim Wilson

6. Passenger Blues (5:09)

met Kim Wilson

7. Pick Up the Pieces (6:20)

met Eddie Kirkland

8. Lonesome Fugitive (1:42)

met Lazy Lester

9. Angel Blues (5:51)

met Omar Dykes

10. Stop Twistin' My Arm (3:53)

met Barrence Whitfield

11. Can't You Hear Me Knocking (10:09)

met Mick Taylor

12. I Heard the Angels Singing (4:47)

met Eric Bibb

13. Down the Line (4:26)
  14. Looking for Trouble (4:24)

met Kim Wilson

15. Hold That Note (3:34)

met Clas Yngström

16. Annie-Lee (4:33)

met Barrence Whitfield en Eddie Kirkland

17. Blind Willie McTell (6:11)

met Mick Taylor

18. Backroom Delta (1:49)

met Louisiana Red en Niko Riippa

19. Ride on Red (4:18)

met Louisiana Red

20. Ventilator Blues (6:41)

met Mick Taylor

21. Raining in My Heart (4:37)

met Lazy Lester

22. Biscuit Roller (4:45)

met Clas Yngström en Barrence Whitfield

23. Outro: Great Final (1:08)
Harald
De Wentus Blues band is een finse Bluesrock band die buiten Finland, Zweden en Noorwegen niet erg bekend is. Hun 20 jarig bestaan heeft deze band in het Alexander Theatre in Helsinki gevierd, een prachtig gebouw dat de russische Tsaar Alexander II heeft laten bouwen. En het resultaat is de beste rockumentary die ooit in Finland is gemaakt. Herinneringen aan Martin Scorsese's "The Last Waltz" komen bij mij naar boven. De Wentus Blues Band riep en er kwamen voor dit concert rock en blues legenden als Eddie Kirkland, Louisiana Red en Lazy Lester, ex-Rolling Stone Mick Taylor, Kim Wilson van de Fabulous Thunderbirds, Omar Dykes van Omar & The Howlers, Barrence Whitfield - een rocker in de savage style van Little Richard -, Sven Zetterberg en Clas Yngström uit Sweden en de geweldige Eric Bibb. Ik wist ook niet heel veel van de Wentus Blues Band en heb deze dan ook gekocht omdat ik alles van Mick Taylor verzamel die ook hier laat zien en horen dat hij nog een van de besten gitaristen van deze planeet is. Can't You Hear me Knocking, Blind Willie McTell en Ventilator Blues zijn de absolute highlights van deze dubbel cd.

Family Meeting was gefilmed door Heikki Kossi, een van de besten filmmakers van Finland.