Pierre Lapointe - Pierre Lapointe (2004)

Canada
Label: Audiogram

1. Place des Abbesses (2:54)
  2. Le Colombarium (2:30)
  3. Debout Sur Ma Tête (4:01)
  4. Étoile étiolée (1:17)
  5. Octogénaires (3:09)
  6. Reine Émilie (2:31)
  7. Vous (2:39)
  8. Tel un Seul Homme (4:05)
  9. Plaisirs Dénudés (2:49)
  10. Au Paradis des Billes (2:48)
  11. Pointant le Nord (3:43)
  12. Hyacinthe La Jolie (29:27)
avatar van muziekobsessie
deze is net zo mooi als die andere die op mume staat. baroque pop van t hoogste nivo.
Debout Sur Ma Tête en vous zijn echt bloedmooi. Als t engels was geweest stond hij in de HMH. ben echt helemaal verkocht en deze pierre....tevens een prachtige live cd met compleet orkest waar veel van dit album opstaat is weergaloos goed.

avatar van muziekobsessie
blijf deze maar draaien en hij blijft maar groeien....wat n talent! 1 stem bij 1 van de beste artiesten van jaren 2000 is gewoonweg schandalig! Was al flink Biolayfan maar deze canadees komt aardig in de buurt.

avatar van Lambchop
Je vorige top tien plaat nog niet aan toe gekomen, heb gister en vandaag deze ik zn geheel geluisterd. Kan niet anders zeggen dan geweldig, hele zachte mooie stem. Elk nummer klinkt goed. Spreek geen Frans maar hij komt evengoed bij me binnen. Tel Un seul homme is tot nu toe de uitspringende track

Lambchop schreef:
ja wat ik er zo goed aan vind is de mix van stylen, Reine Émilie had zo van jaques brel kunnen zijn. Als je geen frans spreekt moet de muziek dat compenseren en dat lukt lapointe met vlag en wimpel. Ben speciaal voor Pierre naar Brussel, botanique geweest vorige week. hij alleen op piano echt prachtig. Magisch optreden.

avatar van Lambchop
muziekobsessie schreef:

meen je dat wow. Had mij ff opgehaald zal een mooie avond geweest zijn