Meat Puppets - II (1984)

Label: SST

1. Split Myself in Two (2:22)
  2. Magic Toy Missing (1:20)
  3. Lost (3:24)
  4. Plateau (2:22)
  5. Aurora Borealis (2:44)
  6. We're Here (2:40)
  7. Climbing (2:41)
  8. New Gods (2:09)
  9. Oh Me (2:59)
  10. Lake of Fire (1:54)
  11. I'm a Mindless Idiot (2:26)
  12. The Whistling Song (2:56)
  13. Teenager(s) * (3:36)
  14. I'm Not Here * (1:55)
  15. New Gods [Alternate Version] * (2:14)
  16. Lost [Alternate Version] * (3:03)
  17. What to Do * (2:35)
  18. 100% of Nothing * (1:50)
  19. Aurora Borealis [Alternate Version] * (2:29)
De cd waarnaar ik onmiddelijk op zoek ging naar aanleiding van Nirvana's Unplugged: Plateau, Oh Me en Lake of Fire.
Op deze cd ook wel de mooiste songs.
Maar toch: het blijven voor mij "de nummers van Nirvana" ook al zijn ze dat niet echt natuurlijk. Maar die versies vond ik echt fenomenaal.

Ik heb dat ook wel vaak. Als ik de cover eerder ken dan het origineel, is de cover voor mijn gevoel, hoe onlogisch dat ook klinkt, eigenlijk het origineel.

avatar van Jochempie
Erg goede cd.

Ja de covers van Nirvana vind ik ook beter maar dit blijft leuk. Aurora Borealis vind ik echt een supernummmertje

waar de versie van nirvana bij lake of fire beter is
is plateau gelukkig op hetzelfde niveau
ook oh me is bij nirvana beter
mooiste nr waarschijnlijk new gods

lekker cdtje. Nieuwe plaat binnenkort maar es toevoegen. Die was namenlijk al op internet te vinden.

Afijn dit is best een mooi plaatje. Goed gekozen nummers bij Nirvana, want dit zijn toch wel de toppers op deze plaat.

Edit: oh die is al toegevoegd. Cool!

D-ark
Zeer leuk plaatje

avatar van dj maus
aERodynamIC schreef:
De cd waarnaar ik onmiddelijk op zoek ging naar aanleiding van Nirvana's Unplugged.

ach... wie niet?

avatar van Forza
Naar mijn mening is er geen zwak nummer op dit album. Nirvana had ook wel Climbing en Lost kunnen coveren. Vooral Climbing heeft erg sterke tekst.

avatar van kunz
i'm a mindless idiot is echt de bom, ik vind de plaat erg leuk, ik vind deze band leuker dan nirvana, niet zo depri en wat gevarieerder, i'm coming down is ook zooooon leuk nummertje! die staat dan wel op too high to die, maar das wel een aanrader

avatar van Kill_illuminati
Volgens Allmusic:
The Meat Puppets' second album, 1984's appropriately titled Meat Puppets II, has since gone down in the rock history books as an all-time classic, and rightfully so.

En
The album was included in the book 1001 Albums You Must Hear Before You Die and was also listed on Pitchfork Media's "Best Albums of the 1980's".

Maar hier wil de scoren niet echt hoog zijn. De nummers die ik heb gehoort raken mij niet. En ja dat komt misschien ook wel omdat ik de Nirvana versies erder heb gehoort. Die deden die drie nummers de das om. Maar misschien wil het ooit nog lukken.

Edit: Musicmeter is de stem van het volk dus zal dit wel een realistisch beeld zijn.

avatar van Stijn_Slayer
Ik vind het wel verfrissend om na al die tijd ook de originele versies van 'Plateau', 'Lake of Fire' en 'Oh Me' te horen, al verkies ik ook de versies van Nirvana. Het zijn wel de hoogtepunten van de cd, maar de rest mag er ook zeker zijn.

avatar van Lukas
Stijn_Slayer schreef:
al verkies ik ook de versies van Nirvana.

Stijn_Slayer schreef:
Het zijn wel de hoogtepunten van de cd, maar de rest mag er ook zeker zijn.

Probeer eens iets van The Gun Club of Wipers, zit in dezelfde hoek en vaak nog iets sterker...

avatar van dj maus
Zonder de hulp van Nirvana was deze cd waarschijnlijk allang 'lost in oblivion'.
Net zoals de rest van het Meat Puppets-oeuvre.

Maar dat zegt niks over de kwaliteit van deze plaat.
Er zijn al zo veel leuke platen in vergetelheid geraakt.

avatar van Mosselino94
Er schijnt binnenkort een concert te komen van deze 'vlees poppen', ergens in maart (???) Misschien leuke tip...

Was gevraagd door vrienden om mee tegaan, (ga natuurlijk ook) daardoor ben ik aangetrokken om hiernaar te gaan luisteren en natuurlijk door MTV Unplugged van Nirvana Ik heb deze drie nummers ook natuurlijk al van de originele songwriters gehoord, ik vind dat allemaal de versies wel iets hebben. Die van Nirvana zijn heel gevoelig door in groot ellende verkerende, verslaafde en suicidale Cobain. De versies van de Meat Puppets zijn ook weer speciaal door geluidskwaliteit en vol met elementen van muziek ontstaan uit psychedelische trips van de bandleden.

Ben erg benieuwd, ga de cd morgen bestellen!!!

khonnor
Kill_illuminati schreef:

neen, musicmeter is een verzameling muzieknerds die echt niets beters te doen hebben dan wat nutteloze comments en wat slecht geschreven door dt-fouten geinspireerde recensies op hun favoriete plaatjes neer te pleuren...

OT: dit wordt terecht beschouwd als een klassieker uit de college-rock en post-punk scene uit de eighties... een scene die ook geweldig werk van oa the wipers, the replacements, the verlaines en consoorten heeft voortgebracht. op musicmeter fameus onderschat plaatje, dit II....

avatar van frolunda
Eigenaardig album dat het meer moet hebben van originaliteit dan kwaliteit.II was in zijn tijd best vooruitstrevend en apart maar echt veel goede songs levert dat niet op.Dan vind ik bands zoals die hierboven genoemd worden (Wipers,Replacements) of bijvoorbeeld Minutemen toch een stuk interessanter en nog veel beter.

Cured
Ben het wel eens met Frolunda. Heb 'm laatst weer eens beluisterd, maar echt goeie songs staan er niet veel op.(ook leren kennen door Nirvana unplugged)