Lior - Corner of an Endless Road (2008)

Australiƫ
Folk / Rock
Label: MGM

1. April Bloom (4:10)
  2. I'll Forget You (3:20)

met Sia

3. Corner of an Endless Road (3:26)
  4. Sleeping in the Rain (3:21)
  5. Heal Me (4:16)
  6. Lost in You (2:41)
  7. Burst Your Bubble (3:23)
  8. Sonja (2:50)
  9. Jerusalem (4:16)
  10. Take the Sting Out (3:01)
  11. Safety of Distance (2:19)
Mijn eerste reactie toen ik dit hoorde was 'dit heeft wat weg van het debuut album van Scott Matthews - Passing Stranger'.
Hoe dan ook is dit album een aangename luistertrip waar Lior zelf het volgende over zegt: "think Led Zeppeling jamming with Nick Drake at a teahouse somewhere in the Middle East."
Het heeft inderdaad het akoestische van Nick Drake (maar zoveel albums hebben dat en dat hoeft niet persé aan Drake gekoppeld te worden) en qua Led Zeppelin? Ik weet niet. Misschien het gesjans met de Arabische tinten hier en daar. De strijkers geven het wel een bijzonder randje mee, een randje waar Robert Plant ook wel eens mee heeft geflirt. Verder dan dat kom ik niet echt. Ik hoor er zelf soms wat Elliott Smith in terug maar dan wel het toegankelijker broertje daarvan.
Het is een mooi album dat zeer prettig wegluistert maar daardoor ook iets te onopvallend blijft misschien.