Lee Ritenour - Color Rit (1990)

Jazz
Label: GRP

1. Bahia Funk (4:52)
  2. É (4:41)
  3. All the Same Tonight (4:37)
  4. Mister Reggae (4:05)
  5. I Can't Let Go (4:16)
  6. Color Rit (4:56)
  7. The Kiss (4:00)
  8. Malibu (4:47)
  9. Tropical Storm (4:00)
  10. Etude (3:06)
Ozric Spacefolk
Heerlijke soft-fusion plaat, met veel latin-uitstapjes.

Bahia Funk lijkt op een nummer van Frans Bauer. Irritant dat Nederlandse artiesten zo veel jatten. Nu kan ik dat nummer niet meer aanhoren.

Lee is echt een heerlijke gitarist die meer op melodie leunt dan dat hij zoveel mogelijk noten in zo weinig mogelijk tijd probeert te proppen.

De band waar hij mee samenspeelt, is ook erg smakelijk.

Vier vocale nummers op deze cd, E, All the same tonight, I can't let go en Malibu. De laatste twee worden gezongen door Phil Perry. Prachtige relaxte muziek, goed aan te horen na een zware dag hard werken. Opgedragen aan kort daarvoor overleden leermeester Duke Miller.