Matthew Sweet - Girlfriend (1991)

Label: Volcano

1. Divine Intervention (5:37)
  2. I've Been Waiting (3:37)
  3. Girlfriend (3:40)
  4. Looking at the Sun (4:17)
  5. Winona (5:02)
  6. Evangeline (5:04)
  7. Day for Night (2:59)
  8. Thought I Knew You (2:58)
  9. You Don't Love Me (5:23)
  10. I Wanted to Tell You (4:31)
  11. Don't Go (3:27)
  12. Your Sweet Voice (4:12)
  13. Does She Talk? (3:53)
  14. Holy War (3:26)
  15. Nothing Lasts (3:34)
avatar van J.J. Wever
Het ultieme powerpop album. Vooral invloeden van Big Star, The Beatles and Neil Young. Mijn nummer 1.

MMK
Zeer fijn plaatje die de zon in je kamer doet laten schijnen & met wat herfsttinten.

avatar van steven
jezus maar 2 berichten , en de laatste in 2007. fantastisch powerpop album. er staat ook eigenlijk geen slecht nummer op. favorieten : 'i; ve been waiting" , "You don't love me" en looking at the sun. Fantastisch gitaarspel , powerpop in de trant van raspberries,big star , teenage fanclub en posies.

en winona om te janken zo mooi.

muziek naar mn hart

Optimistisch en vrolijkstemmend album dat dieper gaat dan je oppervlakkig zou vermoeden.
Ja, een pareltje uit onverwachte hoek en in een tijd dat grunge hoogtij vierde.
Bijzonder!

Lente plaatje. Overigens al zijn albums.

avatar van EttaJamesBrown
Een fantastisch album. Een vergeten parel uit 1991.
Onze vrienden van De Staat hebben er ook vast en zeker naar geluisterd want een van hun singles heeft eenzelfde soort koortje als in Girlfriend gebruikt wordt.
(Make the call)

avatar van LucM
Inderdaad, nog een album die ik in 1991 over het hoofd zag (ik was teveel bezig met grunge en alternative). Zeer degelijke (power)pop met sterke songs die niet vervelen, prima helder gitaarwerk en hoewel de toon meestal vrolijk is herbergt dit album toch wel diepgang.
De 2 daaropvolgende albums vind ik bijna zo goed.