Fat Ray & Black Milk - The Set Up (2008)

Label: Fat Beats

met Guilty SImpson en Scorpion

4. Take Control (3:21)

met AB

5. Not U (3:20)
  6. When It Goes Down (2:31)
  7. Get Focus (3:32)

met Phat Kat en eLZhi

8. Nothing to Hide (2:59)
  9. Get Down * (1:24)
VERSCHRIKKELIJK

is uit ben benieuwd

avatar van jelmer19
Matig album.
Wat ik van het 2e nummer vond heb ik hierboven al lichtelijk duidelijk gemaakt. Maar de rest van het album stelt ook niet zo super veel voor.
De meeste producties zijn net te druk voormij en er wordt verder niks bijzonders vermeld op dit album.

avatar van Timo710
ik was hier ook niet echt over te spreken, ik vond Fat Ray altijd al minder (bijvoorbeeld op de Dirty District mixtapes), dus ergens is het goed van Black Milk dat hij niet z'n beste beats op dit album gezet heeft.

avatar van Jeroen (JJ)
Dat Fat Ray gewoon een obstakel op het album is was van te voren bekend, ik vind het knap dat Black Milk met een aantal beats bijna heeft doen geloven dat FR een goeie MC is, daarnaast is dit ook the sound of Detroit, Black Milk heeft de fakkel overgenomen (hoef niet te vertellen van wie) en moet gewoon aan de weg timmeren, zit heel slecht werk bij maar Take Control blaast gewoon zwaar en anders luister je dit inst. en dan valt het allemaal wel mee. Ik ben blij dat Black Milk Detroit toch nog steeds op de kaart weet te zetten maar dit album zal hem daar niet echt bij helpen. Toch nog 3 sterren

Track 2 vind ik juist een erg vette beat hebben, alleen jammer dat er zo matig op gerapt wordt. Zet hier een hongerige MC op en je hebt een wereldtrack.

Ik vond het de eerste twee keer luisteren allemaal wel meevallen. Beats zijn netjes, de slechtheid van Fat Ray valt zodoende nog best mee. Natuurlijk is hij niet werelds, maar ik vind hem ook niet echt storend. Cijfer zit tussen 2,5 en 3 in.

avatar van dilladawg
get focus is wel ziek geproduceert. verder erg matig.

Rene1979
Ik begrijp de reacties voor een gedeeltje. Ik vind het toch echt wel een 3.5 waard.

avatar van snatchNsteal
Rene1979 schreef:

Preciese. Ik bedoel de meeste producties zijn een voldoende waard of gewoon hard en black milk doet het ook wel goed op de mic. Denk dat het meer aan de niveau van Fat rays skills ligt. eentonig flow en niet echt zo zeer hard met de lyrics. Maar met producties zoals Take Control, Ugly, Flawless en Get Focus maakt het voor mij nog steeds luister waardig.