Tom Waits and Crystal Gayle - One from the Heart (1982)

Score
Label: Columbia

1. Opening Montage (5:17)
  2. Is There Any Way Out of This Dream (2:13)
  3. Picking Up After You (3:55)
  4. Old Boyfriends (5:54)
  5. Broken Bicycles (2:53)
  6. I Beg Your Pardon (4:26)
  7. Little Boy Blue (3:44)
  8. Instrumental Montage: The Tango Circus Girl (3:06)
  9. You Can't Unring a Bell (2:20)
  10. This One's from the Heart (5:45)
  11. Take Me Home (1:37)
  12. Presents (1:06)
  13. Candy Apple Red * (2:45)
  14. Once upon a Town / Empty Pockets * (5:21)
Down_By_Law
Bijzonder mooie soundtrack voor een teleurstellende film. De muziek van Tom Waits (bijgestaan door de getalenteerde zangeres Crystal Gayle) werd genomineerd voor een Oscar. Lekker jazzy muziek, maar het enige wat echt jammer is, is dat Waits nergens experimenteert. Toch een zeer plezierige luisterervaring. Luister maar 'ns naar 'This One's From The Heart'. De remaster die vorig jaar uitkwam bevat 2 bonus tracks. 4.5/5

De film zegt me niks, de soundtrack wel.
Het is inderdaad Waits op de jazzy tour zonder wat spannende uitstapjes.
Eigenlijk moet je het een beetje los zien van 's mans andere werk. Ondanks dat wel een aangename cd.
Overigens zingen Waits en Gayle nummers apart en als duet.

avatar van Koekebakker
Aangename cd, dat vind ik ook, ja. De kristal(haha)heldere stem van Gayle contrasteert én past prachtig bij die van Waits. Het levert een intens romantisch plaatje op.

Davez
you can't unring a bell en little boy blue klinken toch gewaagder dan nummers op z'n vorige platen vind ik. Verder ben ik het eens met het prachtige contrast kwa stemgeluid van beiden.

Best een goeie plaat (alweer) van Waits

avatar van korenbloem
grappige cd, maar weinig bizonders

EVANSHEWSON
Koekebakker schreef:

Vind ik ook, Koekebakker, vind ik ook. Maar die hoes klopt toch niet ?
Ik heb in elk geval een heel andere hoes, echt!

****

avatar van Koekebakker
Ik heb wel deze hoes.

EVANSHEWSON
Zoveel Waits-fans en hier slechts 21 stemmen ???

Ik geef toe dat dit een buitenbeentje is in het Waits oeuvre, maar wel een heel mooi, warm en degelijk buitenbeentje !

En die stem ook van Crystal Gayle, die past echt mooi bij die van Tom Waits!

Grandioze laatavondplaat, al staat ze nu al op hier van zodra ik deze ochtend achter de pc ben gekropen!

Feeder
EVANSHEWSON schreef:
Zoveel Waits-fans en hier slechts 21 stemmen ???

En die stem ook van Crystal Gayle, die past echt mooi bij die van Tom Waits!

Dit is zo'n beetje het enige dat ik niet in m'n bezit heb van Tom Waits, daar moet ik dan maar eens verandering in brengen.

avatar van citizen
Mooie liedjes, hoor...maar ik ben het eens met de schrijvers hier die vinden dat het hoog tijd wordt voor wat experimenten. Waits ging een jaar later pas goed los met Swordfishtrombones en ik krijg hier het gevoel dat hij er de laatste druppels sentiment eruit perst. Dat was dat, tijd voor iets nieuws.

avatar van freakey
Is niet echt aan mij besteed, krijg kippenvel van Tom Waits, jeukerige bultjes van Crystal Gayle...

Plaat heb ik ook alleen maar aangeschaft om kompleet te blijven met de Waits collectie

beaster1256
een van de beste soundtracks ever , de plaat staat ook op zijn eigen recht , machtig mooie songs nog eens van tom waits en de prachtige vocals van crystal gayle , de film vond ik ook heel geslaagd en prachtig camerawerk , een plaat om te koesteren over de liefde en teleurstelling !

avatar van vantagepoint
De soundtrack die Tom Waits maakte samen met zangeres Chrystal Gayle is een huzarenstukje dat bol staat van de emotionele spanning en waar het sentiment volop heerst. Een thema dat ook mooi naar voorkomt in de prachtige film van Francis Ford Coppola. En de soundtrack doet in de film wat een soundtrack moet doen. Maar het zijn vooral de doorleefde woorden van Tom Waits die het hier doen samen met de prachtige wisselwerking tussen hem en zangeres Chrystal Gayle.

avatar van CWTAB
Voor mij persoonlijk is dit 1 van de weinige albums (samen met Night On Earth & Black Ridder) van Tom Waits waarmee ik weinig kan aanvangen.

Het materiaal boeit mij niet zo heel erg, persoonlijk ook geen fan van Chrystal Gayle...