Jacques Brel - Jacques Brel (1967)

Alternatieve titel: Jacques Brel '67

Belgiƫ
Label: Barclay

1. Mon Enfance (5:40)
  2. Le Cheval (3:09)
  3. Mon Père Disait (3:06)
  4. La... La... La... (4:09)
  5. Les Coeurs Tendres (Du Film ''Un Idiot à Paris'') (3:31)
  6. Fils De... (3:50)
  7. Les Bonbons 67 (2:58)
  8. La Chanson des Vieux Amants (4:31)
  9. À Jeun (3:35)
  10. Le Gaz (2:55)
  11. Les Moutons * (2:17)
avatar van dynamo d
Op Youtube net La Chanson des Vieux Amants beluisterd. Krijg je kippenvel van. Geniaal van Jacques Brel. Ik moet toch snel een cd van hem gaan kopen.

Iets minder album vind ik, het is allemaal wat serieuzer en wist me zelden echt te raken. Zelden, dat is dan natuurlijk bij het prachtige La Chanson des Vieux Amants, een van de mooiste liedjes die Brel gemaakt heeft - maar de rest haalt het daar niet bij. Maar misschien is het een album dat moet groeien, kan ook natuurlijk

avatar van muziekobsessie
Freud schreef:

serieuzer dat vind ik juist beter anders wordt t voor mij te aanstellerig. sterker nog vind dit album beste van wat je nog niet van verzamelaars kent.

eerste nummer mon enfance, fills de.. etc prachtsongs!

avatar van AOVV
Aardige plaat van Brel, de instrumentale (vaak orkestrale) begeleiding is nu eens frivool, dan weer dramatisch aanzwellend, wat niet altijd even goed werkt, maar wel enkele pareltjes, zoals La Chanson des Vieux Amants en de mooie opener oplevert. Brel is uiteraard zijn energieke, gepassioneerde zelve.

3,5 sterren