Jacques Brel / Joan Diener - L'Homme de La Mancha (1968)

Belgiƫ
Label: Barclay

1. L'Homme de La Mancha (2:45)
  2. Un Animal (4:10)
  3. Dulcinéa (3:17)
  4. Vraiment Je Ne Pense Qu'à Lui (3:23)
  5. Le Casque D'or de Mambrino (2:08)
  6. Chacun Sa Dulcinéa (2:30)
  7. Pourquoi Fait-il Toutes Ces Choses? (3:31)
  8. La Quête (2:39)
  9. Sans Amour (1:54)
  10. Gloria (2:49)
  11. Aldonza (4:20)
  12. Le Chevalier Aux Mirroirs (2:05)
  13. La Mort (9:45)
De muziek van de musical die Jacques Brel maakte in 1967 en die een groot succes was in België en Frankrijk. Ik heb er geen idee van, want het beluisteren van de muziek van een musical geeft natuurlijk maar een fractie weer. En ik moet toegeven, ik heb helemaal niks met musical of opera, live kan ik het nog appreciëren, maar om er nu op cd naar te gaan luisteren... Ook deze cd werkte dus vooral op mijn zenuwen. Er zitten wel goede flitsen in, maar de mix met parlando stukken en de ergerlijke stem van Dulcinea doen het geheel geen goeds. Iets voor de liefhebbers denk ik

avatar van KeesWB
0,5
Ik hou erg van de muziek van Brel, maar dit trek ik niet. Dit is de minst gedraaide cd uit de box met 13 cd's. Gelukkig zijn de overige cd's stukken beter.