Be Your Own Pet - Get Awkward (2008)

Punk / Rock
Label: XL

1. Super Soaked (2:34)
  2. Black Hole (2:25)
  3. Heart Throb (2:11)
  4. Becky (3:00)
  5. The Kelly Affair (2:31)
  6. Twisted Nerve (3:02)
  7. Blow Yr Mind (0:43)
  8. Bummer Time (1:59)
  9. Bitches Leave (2:24)
  10. You're a Waste (2:38)
  11. Food Fight! (1:04)
  12. Zombie Graveyard Party (2:02)
  13. What's Your Damage (2:19)
  14. Creepy Crawl (2:50)
  15. The Beast Within (3:54)
avatar van Opschuiven
Betekend de verandering in looks ook een verandering in muziekstijl? Hoop het niet!

Donny Tourette
Minstens zo goed als het debuut wat mij betreft.

Super Soaked klinkt weer heerlijk ADHD.

toch een iets gladdere productie en wat samenzang refreintjes (Bummer Time). Gelukkig genoeg lekkere ADHD rock over. 3*

Super vet op Motel Mozaique, halfje erbij.

avatar van Amongvedder
Lekker plaatje + geinige highschool lyrics!

Ik ben al heel erg blij dat hun attentiespan een tweede album volhoudt. Straks maar eens zoeken.

avatar van TaraB
auwww die stem

avatar van Hanszel
Lekkerrrrrrrrrrrrrr

Rammelend, rockend, lomp, schreeuwerig! Perfect plaatje voor in een opstandige bui. Heerlijk!

Inderdaad ietsje gladder dan de eerste maar desalniettemin toch zeer goed te pruimen.

Doc
Ik vind em net ietsje leuker dan de eerste.
Maar eigenlijk moet je dit live zien

The Deftone
Leuk, Stelletje tieners die lekker simpele, schreeuwerige rock maken. Zelfs een van mijn meest geluisterde albums afgelopen week(en). Ook wat mij betreft is ie ietwat beter dan het eerste album van ze, ook al is die nog net wat rauwer.

avatar van Lexicon Devil
Ow dit laat me sprrrrrrringen!!!
Heerlijk!

Ravenous
Ken alleen The Kelly Affair, tenenkrommend slecht. Poserige rock, maar wel akelig correct en wat ehm.. gladjes.. Vind er niets aan.

avatar van Lexicon Devil
Wat bedoel je met poserig?

Ravenous
heb nog even een paar nummers geluisterd.

Lexicon Devil schreef:
Wat bedoel je met poserig?

Posers, jwz. Beetje hippe stoerdoenerij met die gitaartjes en dat lawaai. Hoeft op zich niks mis mee te zijn als het ook werkelijk nog wat rockt (The Ting Tings bijv.), dit vind ik maar wat flauw.

avatar van Lexicon Devil
Eigenlijk zijn alle rock-artiesten toch posers?
En wanneer rockt iets nou?

Vage argumenten man hehe

Hehehe....... idd.
En de Ting Tings rocken meer dan Be Your Own Pet?
Dan mogen ze toch echt wel wat meer ballen kweken en gas gaan geven voordat ze daarbij in de buurt komen. De Ting Tings zitten in mijn beleving ook meer in de "pop-hoek". Maarja...... tis misschien ook maar net wat je onder "rocken" verstaat idd.
Misschien zie je kans om een keer een concert van BYOP bij te wonen, want de verhoudingen liggen in mijn beleving toch echt 180 graden de andere kant op.
Of haal je nou gewoon bands door elkaar?

Doc
Owja...... dat concert gaat niet gebeuren trouwens.
Ze zijn al een poosje uit elkaar.
Maar termen als "gladjes" en "hip" zijn niet de woorden die bij mij zijn blijven hangen toen ik ze live zag.

Lexicon Devil schreef:
Eigenlijk zijn alle rock-artiesten toch posers?
En wanneer rockt iets nou?

Vage argumenten man hehe

Zou je kunnen stellen als je wil, ik zie het als een relatief iets, als je alle rock op een hoop zou gooien. En dit bandje komt maar erg geforceerd over vind ik, dat was eigenlijk wat ik bedoelde.

Wat 'rockt' en niet is voor iedereen anders. In mijn belevingswereld rockt dit voor geen ster, heb ik ook uitgelegd, lijkt me niets vaags aan.

Doc schreef:
Hehehe....... idd.
En de Ting Tings rocken meer dan Be Your Own Pet?
Of haal je nou gewoon bands door elkaar?

Rock of pop is, twee bands met een aardig verschillend geluid (genre), daar gaat het niet om.. het ging om dat onnatuurlijk hippe en coole geluid van beide bands, wat ik persoonlijk meestal maar vervelend vind. Niet omdát het hip en cool klinkt (daar hoeft ook niets mis mee te zijn), maar omdat die bandjes vaak weinig te bieden hebben van wat ik mooi of goed vind aan muziek. The Ting Tings is voor mij dan weer een van de weinige bands die er mee weg komt omdat ik hun nummers nog wel aardig goed en leuk vind. Voor mij rockt het dan ook meer.