Pé Daalemmer & Rooie Rinus - Nait Goud, Geld Weg (1983)

Label: North Star

1. Kopzere (2:09)
  2. Zoals Jij Is Er Geeneen (3:23)
  3. Hoornse Plas (4:39)
  4. Framenummer (5:56)
  5. Jochem (4:01)
  6. Worst (3:37)
  7. Kwakzalverij (4:06)
  8. Grof Vuil (5:02)
  9. Gehakbal mit Roode Kool (2:30)
  10. Zondagoavnd Blues (6:00)
  11. Z-Side (5:48)
  12. Gronens Laid (1:50)
avatar van Kos
Kos

De Hoornse Plas

JonnieBrasco
En wat dacht je bijvoorbeeld van het Gronings volkslied/clublied FC Groningen (laatste nummer) welke gebaseerd is op de muziek van the Shadows, het ruige Z-Side, en het heerlijk rockende Kwakzalverij. Geweldige teksten, goeie muziek, hier is Groningen trots op!

avatar van T.O.
Geweldige titel

avatar van lebowski
Dit is zoveel sentiment voor mij, uiteraard af en toe iets te melig en flauw, maar zo heerlijk herkenbaar voor alle echte en ingevoerde Groningers en muzikaal heel behoorlijk voor elkaar.

Geniaal album zonder zwakke plekken uit de hoogtijdagen van Pé en Rinus.
Grönnens Laid wordt nog altijd gedraaid in de Euroborg

avatar van nlkink
Destijds blind aangeschaft omdat ik al in het bezit was van 'Op Verziede In Waskemeer'. Hoe leuk dit album ook was/is, dat eerste album heeft op de een of andere manier mijn voorkeur.
Hoogtepunten wat mij betreft: 'Hoornse Plas', 'Jochem', 'Gehaktbal Met Rooie Kool', 'Zundagoavnd Blues' en de werkelijk magnifieke Shadows pastiche van het Gronens Laid.
De naam van hun begeleidingsband was t.t.v. dit album ook zo perfect: De Containers.
Af en toe treden Pe en Rinus nog op. Nog steeds ontzettend leuk om mee te maken.
De albums van De Bende Van Baflo Bill, in feite Pe en Rinus uitgebreid met Alina Kiers staan ook op MuMe, maar ik ben tot op de dag van vandaag de enige die er een bericht bij heb geplaatst. Vreemd, want in feite zelfde formule: Leuke Groninger teksten, vaak op de melodie van een bekend nummer.

avatar van Hendrik68
Grönnens Laid wordt nog altijd gedraaid in de Euroborg

Dit jaar hopelijk wat vaker.

avatar van nlkink
Anders word het 'Zundagoavnd Blues' .

avatar van EttaJamesBrown
nlkink schreef:
Anders word het 'Zundagoavnd Blues' .

Als ik langs Appingedam of Wirdum rijd moet ik ook altijd aan dat nummer denken.

avatar van EttaJamesBrown
Veel gedraaid in mijn studententijd, vooral toen een van mijn vrienden naar Enschede ging. Dat voelde als emigratie.

En na 25 jaar moet ik bij Hollandse pot met rode kool steeds weer denken aan het prachtige 'Mien Gehaktbal met rooie kool wordt kold' , of niet zaaf?