Christian Prommer's DrumLesson - Drumlesson, Vol. 1 (2008)

Duitsland
Jazz / Dance
Label: Sonar Kollektiv

1. Drum Lesson 1 (1:23)
  2. Can You Feel It (5:44)
  3. Rej (4:59)
  4. Plastic Drums (4:53)
  5. Drum Lesson II (1:55)
  6. Trans Europa Express (5:14)
  7. Elle (3:50)
  8. Claire (4:30)
  9. Drum Lesson III (1:15)
  10. Higher State of Conciousness (5:11)
  11. Strings of Life (4:30)
  12. Beau Mot Plage (6:18)
  13. Nervous Track (5:20)
  14. Drum Lesson IV (2:43)
avatar van unaej
Ontzettend gezellige jazz-plaat die geen diepe muzikaliteit te bieden heeft, maar gewoon intuïtief een sterke jazz-feeling te weeg brengt. De muzikanten houden het nogal minimalistisch, waardoor deze 'Drumlesson' voor een groot publiek toegankelijk is, maar de doorwinterde fans wacht een stevige, uitgebalanceerde krachttoer langs herkenbare deuntjes.
Het concept? Christian Prommer heeft speciaal voor de gelegenheid electro-klassiekers herwerkt voor piano-trio. Ergens volgend jaar kunnen we tevens een omgekeerd project van de man verwachten (van jazz naar een elektronisch allegaartje), wat voor de jazz-fans uiteraard wel even slikken zal zijn.