C.R.A.C. - The Piece Talks (2008)

Label: Tres

1. What Up Pt. 2 (1:50)
  2. Buy Me Lunch (4:24)
  3. Love Don't (3:00)
  4. Major Way (2:03)
  5. Activate (Too...) (0:45)
  6. Crachause (3:28)
  7. Respect (2:55)
  8. Pop dem Boyz (2:31)
  9. 2.16.03 (1:54)
  10. Mr. Big Fizz (2:55)
  11. Chill (2:00)
  12. Hello!? (0:35)
  13. Go! (3:11)
  14. Activate (As Well) (1:20)
  15. Bullet Through Me (4:12)

met Shawn Jackson

16. Cotton (1:11)
  17. Credits (4:51)
  18. Umm Yeah (0:59)
  19. Ready (14:36)
avatar van MFPascal
Lijkt me weer dope worden, kijk er naar uit. Is die 22 april de echte releasedate? Is wel erg snel dan.

avatar van Osiris Apis
Ik ben ook benieuwd. Below the Heavens is een aangenaam album.

avatar van jelmer19
1,5
Gelekt !!
Net ff snel beluisterd en ik ben nog niet enthousiast..

avatar van Rhythm & Poetry
Ik weet ook nog niet wat ik hier van moet denken. Ben nog geen fan. Over het algemeen net wat te simpele teksten en producties. Geen unieke sound.

avatar van Chrisseh
De cover is iniedergeval wel weer vet.

avatar van jelmer19
1,5
Raar albumpje,
Met apparte stukken erin als: ''Buy Me Lunch'' , ''Crachause'' en ''Bullet Through Me'' wordt de plaat aardig verpest. Verder staan er ook nog een paar skits op die dit album niet ten goede komen.
Al deze haperingen zorgen ervoor dat dit album irritant wordt om naar te luisteren.
De verdere nummers zijn ook niet van hoog niveau.

avatar van Osiris Apis
Weinig boeiende teksten, te simpel. Ik ben het eens met de tracks die Jelmer opnoemt. En de skits vind ik ook niet positief.
En de producties vind ik ook niet goed. Ik had toch wel meer verwacht na de samenwerking met Exile.

Is dat Jonson & Johnson officieel album al uit?

bowi01
zo een dope album, zo'n slechte recensie!!!! twee super dope mc's, en ta'raach super producer, het is gewoon geen hiphop eigenlijk..

avatar van kemm
Het is niet omdat er niet op een song gerapt wordt dat je het meteen moet degraderen tot een skit. Volgens mij kijk je ook anders tegen het album aan als je het niet gaat beoordelen als een hiphop-album (en de verwachtingen die daarmee gepaard gaan).

avatar van MAS
MAS
Deze ook maar eens checken want Below the Heavens was echt geweldig.

avatar van thomjeej
Jammer dat dit album hier zo laag beoordeeld wordt, waarschijnlijk door de verwachtingen na Below The Heavens. Beide albums zijn niet te vergelijken.
The Piece Talks is een veel simpeler album, maar daarin ligt ook de kracht. Waar Below The Heavens een soort autobiografie is is The Piece Talk een album waarop je hoort dat Blu en Ta'Raach vooral veel plezier hebben gehad tijdens de productie van dit album.
Dit resulteert in een speels, vrolijk album. Weinig diepgaand, maar zeker niet teleurstellend.

avatar van -marco-
Ben het wel eens met Thomjeej, album is aardig hoor! Appart wellicht, maar slecht? Nee!

avatar van -marco-
heeft iemand deze orgineel?

Boekje is namelijk 4 keer hetzelfde in de hoes. Ja 4 keer een boekje, is dit humor van c.r.a.c. of gewoon een foutje hahah.

Nogmaals geen verkeerd album, word hier op MM een beetje afgedaan als vaag album, maar verdiend meer aandacht!!

avatar van Silky & Smooth
Op Below the Heavens was het nummer van deze twee heren het minste nummer van het album. Niet slecht, maar lang niet van het niveau van de rest. Ook was het daar niet toepasselijk. Beter had het gewoon op dit album gestaan. Een album dat ik niet al te serieus neem. Een beetje lekker rappen, ouwehoeren en spelen met beats. Levert vaak redelijke nummers op, soms vaag en heel af en toe een uitschietertje als Love Don't en Chill. Ik weet dat Blu beter kan, bij Ta'Raach twijfel ik sterk, maar kan dit ook wel waarderen.

Wat ik trouwens wel vervelend vind op albums van Blu is dat een minuut (op Below the Heavens zelfdrie) een nummer wordt genoemd. Ik vind het overbodig.