Meat Loaf - The Very Best Of (1998)

Alternatieve titel: The Essential

Label: Epic

1. Home by Now / No Matter What (8:25)
  2. Life Is a Lemon and I Want My Money Back [Remix] (8:07)
  3. You Took the Words Right Out of My Mouth (Hot Summer Night) (5:04)

met Jim Steinman en Marcia McClain

4. Two Out of Three Ain't Bad (5:23)
  5. Modern Girl (4:28)
  6. Rock & Roll Dreams Come Through (5:51)
  7. Is Nothing Sacred (6:37)
  8. Paradise by the Dashboard Light (8:26)

met Ellen Foley

9. Heaven Can Wait (4:48)
  10. I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That) (12:00)

met Mrs. Loud

11. A Kiss Is a Terrible Thing to Waste (7:38)

met Bonnie Tyler

12. I'd Lie for You (And That's the Truth) [Edit] (6:29)

met Patti Russo

13. Not a Dry Eye in the House (5:57)
  14. Jim Steinman - Nocturnal Pleasure (0:40)
  15. Dead Ringer for Love (4:23)

met Cher

16. Midnight at the Lost and Found (3:33)
  17. Objects in the Rear View Mirror May Appear Closer Than They Are [Edit] (9:47)
  18. Bat Out of Hell (9:48)
  19. I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That) [Live] * (12:58)
totale tijdsduur: 1:57:24 (2:10:22)

avatar van Niek

Bedankt voor je bijdrage.
Ik vind dit een geweldige plaat. Het is heerlijk dramatische muziek, met mooie beeldspraak en zang van mister Meatloaf. Ook goed samengestelde best of. Ik luister eigenlijk zelden naar dit soort muziek, maar deze plaat staat zeer regelmatig op. Een dikke 4.

avatar van ricardo
Erg goede verzamelaar van Meat Loaf,dit is overigens ook de enigste plaat die ik van deze artiest in bezit heb,maar dit lijkt me wel de juiste plaat om de gehele loopbaan tot dan toe samengevat op 2 schijfjes eens rustig te beluisteren,want alle klassiekers staan er m.i wel op.4* voor de goede muziek hierop.

avatar van ricardo
Beetje vreemd eigenlijk dat hier niet meer gepost word,want ik vind Meat Loaf toch ''echt'' een ''grote'' naam onder de artiesten,en zeker wat het de jaren 70 betreft dan,alle goede en bekende nummers staan hier op met als uitschieters natuurlijk het overbekende nummer Paradise By The Dashboard Light en het nummer I'd Do Anything For Love en natuurlijk ook het nummer Bat Out Of Hell is een niet te missen klassieker natuurlijk.Niet een album om dagelijks te draaien,maar op zijn tijd toch heel genietbaar vind ik toch wel.

avatar van ricardo
Pracht verzamelaar van Meat Loaf, met zijn beste nummers door de jaren heen, ik heb geen regulier werk van deze artiest, vind het op zijn tijd erg goed, maar ik heb aan deze verzamelaar gewoon meer dan genoeg van deze artiest, en ben ook niet van plan om meerdere albums aan te gaan schaffen. Een goede artiest voor een verzamelaar dus Meat Loaf vind ik.

avatar van Roel-
Een top plaat met stuk voor stuk lekkere nummers en behoorlijk wat afwisseling. Mis niet echt een nummer van zijn reguliere werk dus met de tracklist zit het ook wel snor.

Het 3e beste album van Meat Loaf.
Ik moet geen uitleg geven, ik ben fan van die groep en zoals de titel van het album zegt, het is zowat het beste van Meat Loaf.
Een 4.5/5 voor mij!

Het leuke van deze verzamelaar is dat er ook later werk van Meat Loaf op staat. Dat latere werk is lang niet altijd goed, maar de beste tracks die hier op staan zijn toch heel aardig. Daarnaast geremastered de bekende klassiekers in de erg goede allerlangste versies. I'll Do Anything For Love 12.00 minuten lang: geweldig! You Took the Words Right OUt of my Mouth zou van Springsteen kunnen zijn.

Er is weinig mis met dit album: ik zou voor deze best of gaan als je wat van Meat Loaf wilt hebben.
Eén kanttekening: mijn tracklist heeft een andere volgorde. Label is Virgin.

avatar van ricardo
Toch iets minder deze muziek vind ik, ik poste eerder dat ik het goed vond, maar eigenlijk kan ik er ook niet veel mee. Ik heb hem misschien 2 keer in totaal afgespeelt.

avatar van Guinness1980
Deze verzamelaar is voor mij voldoende om in huis te hebben van Meat Loaf.

3,5 ster

MindRuler
Deze overigens sterke compilatie heeft slechts 1 misser van formaat: het overbodige Nocturnal Pleasure.

avatar van uffing
Nocturnal Pleasure staat er volgens mij op, omdat het dient als opmaat voor Dead Ringer for Love. Op het album Dead Ringer staan deze twee ook bij elkaar op de plaat.

Meat Loaf laat hier overigens aan de jongens van Boyzone overduidelijk horen hoe het nummer No Matter What hoort. Heerlijk man die bombast.

Die remix van Life is a Lemon verknalt het nummer op een afschuwelijke manier.

Alweer 12 jaar en meer oud deze verzamelaar, Misschien tijd voor een deel 2.

Dit is de enige compilatie die zowel materiaal voor als na Bat 2 verzameld heeft.
een goed overzicht maar er hadden wel wat meer nummers op gemogen.

een beetje CD kan tegenwoordig 75 min.branden (tegenwoordig ook 80) dus mijns inziens hadden For crying out loud en Rock and roll mercenaries er ook wel op gekunt.

avatar van topihere
Zeer mooie compilatie, ik wil nu alles hebben...

avatar van uffing
topihere schreef:
Zeer mooie compilatie, ik wil nu alles hebben...

Vooraan beginnen in de discografie zou ik zeggen. Krijg je geen spijt van.

Nocturnal Pleasure is vreemd afsluitertje van Jim Steinman. Voor de rest had Life is a Lemon achterwege kunnen laten en tja er staat heel veel van de debuutplaat op maar geen For Crying Out Loud en dat vind ik net het mooiste nummer...

Bij mijn versie is de volgorde van de songs totaal anders! Nocturnal Pleasure is bij mij het laatste nummer!!

avatar van vielip
Ik kwam dit album tot mijn verbazing tegen in de collectie. Dacht dat ik 'm jaren geleden al eens van de hand had gedaan. Niet dus. Dus tsja, toch wel nieuwsgierig heb ik de cd maar in de spelert geduwd. En verrek, dit klinkt absoluut niet verkeerd! Logisch dus dat ie niet uit de collectie was verdwenen Eigenlijk staan hier alleen maar mooie nummers van Meat Loaf op. Het is, naast de lp van Bat out of hell, het enige dat ik van de beste man in huis heb. En ik denk ook wel genoeg. Kleine (her)ontdekking dit album derhalve