Leroy Hutson - The Man! (1974)

Soul
Label: Curtom

1. Can't Say Enough About Mom (6:14)
  2. Gotta Move - Gotta Groove (3:39)
  3. Ella Weez (3:01)
  4. Give This Love a Try (3:35)
  5. The Ghetto '74 (4:34)
  6. After the Fight (3:17)
  7. Could This Be Love (3:08)
  8. Dudley Do-Right (3:46)
avatar van Angelo
Leroy Hutson, singer, songwriter, arranger, producer en instrumentalist. Kortom: van alle markten thuis. Naast voormalige leden Jerry Butler en Curtis Mayfield maakte ook hij deel uit van de groep The Impressions, waarvan hij de leadzanger werd na het vertrek van Curtis. ‘The man!’ is een van de weinige albums uit de jaren ’70 die wat mij betreft niet verouderd is. Tuurlijk, modern wil ik het niet noemen, maar deze plaat is allerminst gedateerd. De instrumentatie is retestrak en hoewel niet ieder nummer tekstueel even sterk is, vind ik het album als geheel solide.