Brant Bjork - Jalamanta (1999)

Label: Man's Ruin

1. Lazy Bones (1:27)
  2. Automatic Fantastic (6:55)
  3. Cobra Jab (3:20)
  4. Too Many Chiefs... Not Enough Indians (3:46)
  5. Sun Brother (4:50)
  6. "Let's Get Chinese Eyes" (4:51)
  7. Toot (6:03)

met Mario Lalli

8. Defender of the Oleander (7:58)
  9. Low Desert Punk (5:21)
  10. Waiting for a Coconut to Drop (4:16)
  11. Her Brown Blood (4:11)
  12. Indio (4:07)
Eerste soloplaat van deze voormalige kyuss drummer. Behoorlijk ingetogen, wel rockend, maar heel licht verteerbaar. Prachtige zomer muziek.

had nog nooit van de beste man..
ben nu een beetje de stoner hoek ingedoken en had gelezen dat dit een must listen is.
ik moet zeggen dat het een hele vette plaat is.
niet echt stoner als in stevige gitaren, stem verhef en maar door pompen.
wat ichi al zegt ingetogen luistermuziek.
zo'n plaat die je opzet op een mooie zomer avond in de tuin/op je balkonnetje met een koud hertog jannetje in de hand en simpel genieten.

avatar van FRANKY PANKY
Beregoed ! Zomers ? Gewoon het hele jaar door, zou ik zo zeggen !! Af en toe wat Jazzie stukjes, maar past prima voor de afwisseling. Ging, toen ik de CD voor het eerst hoorde, gelijk helemaal uit mijn dak. En ik had de band notabene live kunnen zien, waren het niet, dat ik de CD toen nog niet kon. In mijn eigen Muziek centrum in Leiden !! Gratis en voor niets !!!
4,5 sterren

Low Desert Punk is echt een vet nummer. Rest van het album nooit gehoord helaas...

RobixXx
Heeel Chilly
Heeel Zalig

4*!

Inmiddels het gehele album via iTunes aangeschaft en ik moet zeggen:

avatar van canaQ
Beste album ooit. Geen ingewikkelde dingen, maar een heerlijk, rustige plaat met een perfecte sfeer. In het gras met een jointje, zonnetje erbij en genieten met deze muziek is echt hemels. Het zijn stuk voor stuk lekkere tunes, en voor iedereen die van rock/stonerrock houdt is dit een must-have!

Ik vind dit, samen met Saved by Magic, zijn beste plaat. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar deze plaat is gewoon top, met een geweldige sfeer waar ik niet genoeg van kan krijgen!

Duidelijk: 5*

Ook zonder joint gewoon heerlijk...

avatar van trebremmit
Fuzzy en laidback, Brant Bjork weet een heerlijk relaxte sfeer neertezetten, ideaal bij mooi zomers weer.

BSound
Inderdaad laidback, maar kan mij toch niet genoeg boeien voor een voldoende helaas

avatar van jeroenheinz
Wat een ontzettend vette groove heeft Low Desert Punk

avatar van frolunda
Begint een beetje als een zomers en relaxed plaatje met ingehouden zang of zelfs instrumentaal.Best lekker maar ook weer niet al te bijzonder.Vervolgens gaat in de tweede helft van Jalamanta bij de voormalig Kyuss drummer regelmatig maar gecontroleerd het gas erop en dat resulteert in de hoogtepunten Toot,Defender of the Oleander.Low desert punk en Her Brown Blood.
Die vier sterke nummers geven de plaat een flinke impuls maar maken het nog steeds geen top album.
Wel een fijne en aangename om regelmatig te draaien maar ik vind hem toch een stuk minder dan bijvoorbeeld Gods & Goddesses.
Kom ik uit ergens tussen 3 en 3,5 sterren.

avatar van trebremmit
Automatic Fantastic vind je niet mooi? Heerlijk cool riffje heeft dat nummer. Anders moet je het album Punk Rock Guilt eens proberen, ook erg goed.

avatar van frolunda
trebremmit schreef:

Best een mooi/lekker nummertje maar dat ik het echt bijzonder vind kan ik ook weer niet zeggen,behalve natuurlijk op een dag als vandaag maar daar zijn er jammer genoeg niet al te veel van.
Punk Rock Guilt en tao of the devil zijn de volgende op mijn lijstje maar ik heb nog tot 5 Oktober.