16 Horsepower - Live March 2001 (2008)

Roots / Rock
Label: Glitterhouse

1. American Wheeze (4:12)
  2. I Seen What I Saw (4:09)
  3. Wayfaring Stranger (4:27)
  4. Cinder Alley (5:16)
  5. Straw Foot (4:29)
  6. Clogger (4:04)
  7. Harm's Way (5:19)
  8. Haw (4:56)
  9. Poor Mouth (5:34)
  10. Praying Arm Lane (3:57)
  11. Burning Bush (4:34)
  12. Splinters (7:02)
  13. Silver Saddle (5:38)
  14. Phyllis Ruth (7:23)
  15. 24 Hours (5:45)
  16. Partisan (5:13)
  17. Coal Black Horses (4:53)
  18. Dead Run (3:47)
Live album van 16 Horsepower (zoals de naam al deed vermoeden ) samengesteld door Edwards. Er stond in de informatie "2-cd", dus wie weet wordt de tracklist nog uitgebreid. Ik ben zeer benieuwd, hun laatste live dubbel-dvd was zeer de moeite waard.
Edwards is 31 mei te zien in het muziekcentrum Frits Philips in Eindhoven.

avatar van Nakur
als woven hand neem ik aan?

Ja inderdaad als Woven Hand maar niet in volledige bezetting. Hij zal begeleid worden door Peter van Laerhoven (gitaar).

skyline
Kevsch schreef:
Edwards is 31 mei te zien in het muziekcentrum Frits Philips in Eindhoven.

Kijk, daar hebben we wat aan. Thx voor de heads up!

Ben ook benieuwd naar de uitvoering van de JD cover van 24 Hours.

avatar van Castle
Gelijk maar scoren als deze uitkomt, ik heb een bootleg met 24hrs cover en die is (ik zeg het niet snel) beter dan de JD-versies live.
Geweldige setlist, pre-order!!!

Geweldig, ik zie een hernieuwde tracklist! Die ziet er echt super uit, deze is ook van mij zodra hij uitkomt!

avatar van thelion
Tracklist ziet er veel belovend uit..... Kan niet wachten tot ik de cd in mijn player stop...... ben zeer benieuwd.....

avatar van VanDeGriend
Tracklist veelbelovend, uitvoeringen veelal ok maar ook veelal achterblijvend bij de studio-uitvoeringen, geluidskwaliteit matig. Weer matig durf ik te stellen. Ik blijf Sackloth en Secret South koesteren en schuif deze lekker in de kast om de vezameling compleet te houden. Had op meer magie gehoopt.

avatar van thelion
2 cd's live van 16 Horsepower geweldig....... alleen niet achter elkaar draaien dan is het net even te veel van het goede.....
Vind de geluids kwaliteit soms beetje tegen vallen.....

Hoarse is wat mij betreft toch wel de ultieme 16 Horsepower live plaat.......

avatar van Castle
Ik vind meeste nummers, ondanks het missen van dynamiek, geweldig, meeste nummers smaken net ff anders en naar meer.
Oftewel ik vind het welkome aanvulling.

mefyfrancky
16 Horsepower live op 23 maart 2001 in de Ancien Belgique te Brussel ! Samen met 2 werkcollega's (Mieke en Koen) hebben wij dit prachtige optreden kunnen en mogen meemaken. Echt één van de beste concerten die we samen meegemaakt hebben !
De zaal op zich is één van de beste concertzalen van Europa, zoniet van de hele wereld en daarom komt de klank op deze dubbele CD ook ten volle tot zijn recht ! Ook de band op zich (David Eugene Edwards: vocals, guitars, banjo, bandoneon; Jean-Yves Tola: percussion, drums; Pascal Humbert: bass and double bass e, Steven Taylor: guitars, keyboards) was op dit moment op zijn allerbest.
Alle nummers zijn stuk voor stuk héél goed, zelfs beter dan de studio opnames, want Live is de band echt op zijn best !

Echt een 2-CD die IEDEREEN in zijn bezit moet hebben en niet enkel deze die het geluk hadden om op die bewuste dag erbij te kunnen zijn !
EEN AANRADER TOT EN MET !

16 Horsepower en Woven Hand hebben iets met België en wij hebben méér dan iets met hen ! ! !

ILY of MeFy of KS of SK: het doet er niet toe ! Het blijft in ONS geheugen, en dit voor eeuwig ! ! !

Speelden ze Horse Head Fiddle ook niet op die avond? Ik meen me daar videobeelden van te herinneren maar ik kan er ook naast zitten. Zonde dat dat er niet op staat!