Busdriver - Temporary Forever (2002)

Label: Temporary Residence

1. New Aquarium (1:07)
  2. Imaginary Places (3:15)
  3. Along Came a Biter (4:05)
  4. Idle Chatter (3:38)
  5. Gun Control (3:10)
  6. Mindcrossings (2:56)
  7. Suing Sony (2:46)
  8. Stylin' Under Pressure (2:20)
  9. Single Cell Ego (2:39)
  10. Somethingness (6:08)

met Radioinactive en Rhetoric

11. Driver's Manual (0:50)
  12. The Truth of Spontaneous Human Combustion (4:39)
  13. Opposable Thumbs (4:43)
  14. Unplanned Parenthood (1:43)
  15. Jazz Fingers (4:34)

met Aceyalone

16. Reality Sandwich (4:14)
  17. Wrong Route (1:03)
  18. Post Apocalyptic Rap Blues (10:02)
Dit is dus totaal niet mijn stijl. De beats gaan nog wel, maar de flow van die gast is echt belachelijk. Als je van Dose One houdt, is dit misschien wat voor jou.

avatar van BoordAppel
Niet zo'n aparte beats als op Fear of a Black Tangent en ook Busdriver slaat zo af en toe door maar ik vind het toch een alleraardigst album . Vooral Jazz Fingers vind ik erg goed.
Zo af en toe doet Busdriver hetzelfde als Subtitle: niet rijmen. Bij Bus kan ik er niet echt over vallen want zijn stemgeluid staat me wel aan en alles wordt lekker enthousiast gebracht.
Traditionele hiphop liefhebbers moeten hier heel erg ver van vandaan blijven.

avatar van thomzi50
Sluit me bij BoordAppel aan. Het is bij vlagen niet heel professioneel, wel lekker enthousiast, productioneel leuk en zijn flow en stem zijn.. anders. Nipte 3.5*

Pauper
De producties zijn allemaal wel apart en orgineel, soms in een negatief opzicht, soms ook verassend postief. Zijn flow is echt heel wazig, hele unieke stijl maar niet helemaal mijn ding en waarschijnlijk voor weinig mensen weg gelegd. 3*

avatar van Osiris Apis
Ja ik kan ook niet echt inkomen. Misschien heel veel luisteren

Pauper
Mm, hij begint me al wel wat beter te bevallen, op eerste gehoor is hij inderdaad erg chaotisch maar muzikaal is het allemaal dik in orde. Wellicht wat aantrekkelijker instrumentaal te bemachtigen, ik maak er een 3,5* voorlopig.

avatar van Sjaakspeare
Monsta Kody schreef:
Als je van Dose One houdt, is dit misschien wat voor jou.

Ik vind DoseOne toch een stuk muzikaler dan Busdriver. De eerstgenoemde flowt heel melodieus, vaak.

Het doet mij af en toe aan Aceyalone denken. Ik vind het hoe dan ook erg boeiend, ook al kan ik dit veel gemakkelijker ontleden dan Sole, Alias, DoseOne, Josh Martinez en Aceyalone, om maar de vier meest mysterieuze rappers te noemen waar ik naar luister.

avatar van Kos
Kos
Imaginary Places is met stip de meest irritante hiphoptrack ever.